Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyenek azok az előkamrás...

Milyenek azok az előkamrás dízel motorral rendelkező kocsik? Nő vagyok és nem sokat értek az ilyen dolgokhoz, de érdeklne hogy mikben külömböznek a többi fajtáktól, és miért dícsérik őket annyira?

Figyelt kérdés
2010. jan. 18. 22:48
 1/5 anonim ***** válasza:
79%

pl.

w123 as merdzsóm volt 15 évig...

a kopó alkatrészeken kívül (vízpupa, fékbetét, stb)

semmit nem cserétem benne

300000 km-re l vettem

600000 km nél gyűrűztettem

most átfordult az óra, és van benne összesen 10054000km...

Melyik másik kocsi csinálja ezt utána, és úgy hogy kb 6 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en...

Örök élet ez a kocsi!

Jó, nem kell 130 nál jobban menni vele az is biztos, meg gyorsulgatni se!

2010. jan. 18. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
68%

elírtam, elnézést a km-rt

1054000 km összesen az óra most áll 54000 km en

2010. jan. 18. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
54%
nem ez volt a kérdés...
2010. jan. 18. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

A dízelmotor állandó mennyiségű tiszta levegőt szív be, ehhez adagolja a gázolajat változó mennyiségben. A keverék az összesűrített levegő magas hőmérséklete miatt gyullad be. Ahhoz, hogy ez jól menjen végbe, alaposan el kell keverni a gázolajat a levegővel. Mivel csak a hengerben találkoznak először, ezért erre nem sok idejük van. Ezért találták ki az előkamrás dízelmotorokat: a hengerfejben a sűrítőtérrel összekötve van egy kisebb kamra. Ebbe lóg bele a befecskendezőfej, ide porlasztja a gázolajat, ami ebben a kamrában kezdi meg a keveredést a levegővel, aztán természetesen eljut a dugattyú fölé is. A megoldás előnye az, hogy egyenletesebb a keverék eloszlása.

S hogy miért dicsérik? Azért, mert roppant egyszerűek. A porlasztócsúcs egyszerű kivitelű, mert nem kell biztosítania a keverék egyenletes eloszlását, hanem csak be kell juttatnia a kellő mennyiségű gázolajat. A keveredés majd bent létrejön (szemben a mai, közvetlen befecskendezésű dízelekkel, ahol ez bonyolulttá teszi a porlasztócsúcsot). Ráadásul a porlasztócsúcsot nem is érik akkora hő- és mechanikai hatások az égéskor, mint a közvetlen befecskendezésnél használt csúcsokat. Épp ezért sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Ha pedig egyszerű, meghibásodni is később fog. Mivel a gázolajnak van ideje keveredni, nem kell annyira apró cseppekben porlasztani, ezért az adagoló üzemi nyomása csak pár száz bar, szemben a common-rail dízelek 1000-2000 barjával (összehasonlításképp: a légköri nyomás 1 bar). A jó keveredés pedig minden helyzetben biztosítja a kellő gyulladási késedelmet, ezáltal alacsony fordulaton is nyomatékos az ilyen motor, szemben a mai turbódízelekkel, amik 1500-2000-es fordulat alatt gyakran életképtelenül gyengék.

A legfőbb ok, amiért ezeket dicsérik, mert régiek. Mikor ezek készültek, még sokkal egyszerűbbek voltak a motorok, valamint nagyobb mértékben méretezték őket túl, mint manapság, ezért ritkábban hibásodtak meg.

2010. jan. 18. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
köszönöm az utolsó válaszadónak :)
2010. jan. 20. 20:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!