Benzines motorokat miért nem csinálják meg öngyulladós (gyujtógyertya nélkül) módszerrel mint a dízelt?
Mert az már dízel lenne :)
Egyébként azért nem lehetne, mert azt az égést nem lehetne irányítani és a motor nem tudna működni, károsodna. De vannak gyújtógyertyás dízelek és öngyulladós benzinesek de ez még koncepció.
Öngyulladásos égés csak minőségszabályzású keverékkel működhet. Ha kész keveréket szív be a motor, nem fix a henger töltési foka, nem tudhatod, mennyire kell komprimálni a keveréket, hogy pukkanjon. Illetve nem tudhatod, mikor gyullad: ha már a sűrítési ütemben megvan a kellő hőmérséklet és bepukkan a keverék, megpróbálja visszaforgatni a motort. Általában nem sikerül neki, de a forgattyús mechanizmus nem örül a pofonnak.
Tehát minőségszabályzás, fojtószelep nélkül. Meg befecskendezés. A befecskendezés időzített legyen, a szívócső-befecskendezés kitöltési idővel variált megoldása felejtős. Végeredményben megkapod a dízelmotort, csak benzinnel. Csak az a baj, hogy a benzin öngyulladási tulajdonságai rosszak: nagy nyomás kell neki és eléggé gyorsan terjed a lángfrontja, nagyot üt a dugattyún. A gázolaj kisebb nyomáson és hőmérsékleten is begyullad, szebb az égés lefolyása és nem is olyan tűzveszélyes, nem áll fenn annak a veszélye, hogy mondjuk már a forró befecskendezőfejben bepukkan, mert épp olyanja van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!