Skoda Feliciának egy kövérebb gáztól lesz baja?
Figyelt kérdés
Hali.
Adott egy Skoda Felicia 1.3MPi autó. 2000-3500as fordulaton van hajtva, rendesen közlekedünk vele. Kérdésem az lenne, ha egyszer meghúzatnám úgy igazából, mondjuk 5500-6000res fordulatig, mit művelne? Nem halna meg a motor?
2014. szept. 8. 18:04
1/10 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
miért halna meg? azért van a leszabályozás, hogy megvédje a motor a hirtelen károsodástól(=túlpörgetéstől), nem lesz semmi baja...
2/10 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
jah, de persze csak üzemmelegen! hidegen elrepedhet/deformálódhat tőle a hengerfej, úgyhogy azzal nem érdemes játszani!
3/10 A kérdező kommentje:
Köszi. :D
2014. szept. 8. 18:10
4/10 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért halna meg?!
Sőt, néha igénylik/szeretik ha úgy istenesen odalépsz. Bár a homlokod nem fog behorpadni a gyorsulástól, gondolom ezt tudod.
Csak mondjuk ne hidegen, hanem üzemi hőmérsékleten.
Nekem 2.5 V6 dízel Passatom van. Néha rámjön, és akkor kap ám rendesen. De ez kell is nekik.
5/10 A kérdező kommentje:
Hát tudom hogy sajnos elég lomha kis autó, de nekem azért megfelel. :D
2014. szept. 8. 18:23
6/10 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pont azért lomha, mert sosem húzatod ki! Próbáld ki, hogy üzemmelegen jó párszor odalépsz neki, na persze tiltásba ne menjen bele. Utána érezhetően jobban fog menni.
7/10 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mért halna meg? Én az 1978-as Ladámat is jól kihúzatom néha, pedig azon még leszabályzás sincs, de az ég világon semmi baja nem lett még tőle. Sőt, ha üzemmelegen és ésszel csinálod, még jót is teszel vele, mert kiég a motorból minden szutyok lerakódás, aminek ki kell égnie.
8/10 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem lesz baja szerkezetileg, attól megóv a fordulatszámkorlátozás, de nem fogod akarni egynél többször 6000-ig kihúzatni. 3000-es fordulat után ugyanis nemhogy erősödne, inkább gyengül a motor és alig képes elérni a 6000-es fordulatot.
9/10 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az eleve egy kis fordulatszámra hangolt motor, az nem a sok lerakódott "szutyok" miatt nem forog, úgyhogy ne kínozd feleslegesen. Ha megbontanád a motort alig találnál benne lerakódást. Kimondottan városbarát motornak tervezték ugyanis.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!