4L benzinessel járok és 1,5 tonnát kellene húznom havonta 1000-2000 km-re. Most 15L/100km iszik. Mennyit tudnék spórolni a gázüzemmel??
2010. jan. 18. 00:35
1/9 anonim válasza:
az attól függ,hogy van beállítva a gáztartály,stb, egy jó gázos autó is megeszik 10l gázt(min) az LPG most 160-180Ft-ba kerül, viszont a gáztartály beszerelése a kocsiba,nem olcsó+utánna vizsgáztatni is el kell vinned a kocsit.nekünk a niva-ba van gáz(csak munkásautónak használjuk)abba tökéletes a gáz.
2010. jan. 18. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
a gázüzem sajnos árt a motornak, egészen pontosabban a szelepeknek. de ha minden tank gáz után jársz egy 5liternyit benzinnel akkor tisztíthatod a szelepeid így ezt elkerülheted. de indítozni így is úgy is benzinnel kell főleg télen, utána motor leállít átkapcsol gázra és mehet
2010. jan. 18. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Csatlakozom az előttem szólohoz,igenis ártalmas(túl száraz ü.anyag)kicsinálja a motorodat.A hengerfejet és a dugokat sem kíméli.A tutin épített rendszereknél hozzá keverik a benzinhez.Svájcban csinálták úgy is,hogy az 5.be kapcsoláskor váltott gázüzemre.
2010. jan. 18. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
A benzin kőolajból van,és megmaradnak benne olaj származékok,parafin,akárhogy is finomítják,párolják(olajlepárlás). Ez az olaj mikro filmréteg csökkenti a súrlódást a dugattyú-gyűrűk és a henger fala között. Ha gázt használsz ez az olaj réteg hiányzik(száraz a gáz),és ezáltal,ha minimálisan is, de gyorsabban kopik a henger fala és a dug.gyűrűk.Így a motor nem fog el futni 4-500ezret-1 milliót,csak 2-300 ezret , kikopik,így hamarabb kell felújítani a motort.
2010. jan. 18. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
A kenés nem a motorolaj dolga?
2010. jan. 18. 23:32
6/9 anonim válasza:
Pl. dízelnél a kenést nem csak a motorolaj végzi, hanem maga a dízelolaj is. Ezért k*rva gáz, ha a kamionos megtankol 200 liter 95-öst :D
Gázüzemnél érdemes néha egy-egy tank benzint is elhasználni. Pl. régi Ladáknál a benzinszivattyú/AC-pumpa végett is bevett módszer az 1 tank gáz - 1 tank benzin módszer.
2010. jan. 19. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
A motor olaj dolga a kenés igaz, de egy dugattyún van 1 olaj lehúzó gyűrű és 1 kompresszió gyűrű, ami felül van.
Ha több millió le-fel mozgást végez a dugó, akkor számít ez a minimális plusz kenés is az élettartam/kopás szempontjából,hisz a kompresszió gyűrű már nem kap semmilyen olajkenést.A dugó már kizárólag a kb 20C°
porlasztott benzin és levegővel,és a 2500C° gázzal találkozik a kb 90C fokos henger fallal súrlódva,így iszonyú hőterhelés,és hőfokkülönbségek vannak odabent.
2010. jan. 19. 06:19
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 A kérdező kommentje:
A gyárilag készített duál rendszereknél is gondolnak erre? Láttam, hogy 9 márka gyárt már benzin-gáz autót.
2010. jan. 20. 08:08
9/9 Nikolas Kidman válasza:
A targoncák A1 keveréket hasnálnak, bármit is jelentsen ez, de a palackra ez van írva.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!