Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik amikor " elszabadu...

Mi történik amikor " elszabadul egy dízelmotor "?

Figyelt kérdés
Angolul "run away"-nek szokták írni amikor egy dízel motor felpörög nagy fordulatszámra, és mechanikailag nem tudnak vele mit tenni. Pár esetben látni, hogy a turbó nyílását eltömítik, így nem kap levegőt tehát a motor leáll. Nos, ez mikor fordul elő és ilyenkor mi a legjobb teendő?

2014. aug. 31. 21:17
1 2
 1/13 Amado atya ***** válasza:
84%

Ha van időd rá: kalapáccsal le kell ütni az adagolóról a magasnyomású csöveket, így nem kap üzemanyagot.

Ha erre nincs időd: Menekülni tisztes távolba, mert szétpörögni is képes (értsd: A dugattyúk kb. kirepülnek a hengerből, magukkal szólítva a hangerfej(ek)et is.


Ez többek közt akkor fordulhat elő, amikor (hagyományos, soros adagolóról beszélek) a fordulatszámszabályzó, azaz regulátor röpsúlyának rugói eltörnek, így a regulátor többé nem tudja ellátni a feladatát, hogy bizonyos fordulatnál ne engedje tovább forogni a motort.

2014. aug. 31. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
vagy a turbo felszívja az összes olajat
2014. aug. 31. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm. És a kérdésben említett turbó/légszívó nyílás elzárása is egy megoldás? Persze, ha könnyen elérhető a nyílás és van mivel elzárni a levegő útját.
2014. aug. 31. 21:48
 4/13 anonim ***** válasza:
73%

Amado atya ütlegelheted az adagolót, ha a motorolajat szívja fel a motor, és azt égeti el...kb nem érsz el vele semmit.

Mielőbb el kell szorítani a levegő bejutását a motorba, ez az egy megoldás.

2014. aug. 31. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
88%

Amado atya valószínűleg látott ilyet, ahogy én is, anno a suliban. Le kell verni a nagynyomású csöveket, az a megoldás.

#3 Fejtsd ki kérlek ezt a motorolaj felszívást!

2014. aug. 31. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
hát nem tudom te pontosan mire gondolsz, de velem oylan történt hogy felpörgött a motor 5000ig, aztán hiába "állítottam le" (ugye ahogy normálisan leállítom a motort a slussz kulccsal) ugyanúgy pörgött tovább, és akkora füstöt csinált hogy előttem/mögöttem 200 méterre megállt mindenki, senki sem mert közelebb jönni csak mikor magától leállt a motor és elszállt a füst. egyik ismerősőm apja autószerelő, ő azt mondta be kellet volna vágni 5.be és lefullasztani, bár nem tudom hogyan jártam "jobban" a kár 100ezres nagyságrend volt. egyébként elvileg az adagalónál lett valami gebasz, hogy letört belőle valami fém vagy nem tudom, de azt mondták fém darabokat találtak a hengerben ráadásul 2 hajtókar el is hajlott, 2 dugattyút is cserélni kellett.
2014. aug. 31. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Tehát elsőként próbálja az ember lefullasztani. Ha nem megy, de van rá mód, egy pólóval eltömíteni a légnyílást. Ha nem férünk a légnyíláshoz, de csomagtartóba tartunk kalapácsot, verjük le a magasnyomású csöveket és reméljük a legjobbakat. :D
2014. aug. 31. 22:52
 8/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2014. aug. 31. 22:53
 9/13 anonim ***** válasza:
70%

berakod 5-be, satufék és rákúrod a kuplungot, rögtön meg fog állni...


amúgy az elhanyagolt olajfogyasztás miatt is tud ilyen produkálni, mivel a motorolaj is ugyanúgy begyullad mint a gázolaj, ha már nagyon sok kerül a motorba és a gondos tulajdonos javítás helyett csak után töltögeti...

nem feltétlenül csak az üzemanyag rendszer meghibásodása tudja okozni...

2014. aug. 31. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

"#3 Fejtsd ki kérlek ezt a motorolaj felszívást!"


Turbódízeleknél előfordulhat olyan ( elő is szokott, persze leggyakrabban nem személyautóknál ), hogy ha a turbófeltöltőben a szívó oldali labirint végleg megadja magát, akkor annyi olajat ver ki a szívó oldalra a feltöltő, amivel a motor elpöfög. Vagyis igazából általában ilyenkor már spriccolásról beszélünk, és hiába állítod le, kötöd le az üzemanyagrendszert, ameddig az olajszivattyú motorolajat nyom fel a turbóba, addig járni fog a motor. Csak amíg az üzemanyag befecskendezés oldalon van minden esetben fordulatszám felső határérték szabályzás, itt nincs. Általában pár percig tartó mutatvány ez, és szerencse ha a motor megússza. Krézi váltós autónál nincs akkora gond, mert le tudod fullasztani, viszont automatánál megszívtad:


https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY

2014. aug. 31. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!