Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy működik egy autó hőgomba?

Hogy működik egy autó hőgomba?

Figyelt kérdés
Arra lennék kíváncsi hogy milyen módon kapcsol ,milyen megoldást alkalmaznak?Valamilyen közeget melegít a hő és annak a térfogata változik meg, és így egy-egy érintkezőt zár össze,ami által a mérőműszer jelez?A másik hogy ott van az olajnyomás érzékelő gombája ami szintén érdekes! A ki jobban jártas az elektronikában az segítsen! köszönöm előre is!

2014. aug. 31. 08:46
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Ezt találtam róla: "A ventillátort a hűtőbe épített hőgomba nevű eszköz kapcsolja be és ki. Ez a gomba beépített bimetált tartalmaz, ami a meleg hatására elhajolva indítja a ventillátort. Különböző hőfoktartományban üzemelő gombák léteznek. Ezek általában 85 °C körül tartják a vizet, nagyjából +/- 5°C a működési tartományuk, tehát 85 °C-nál bekapcsolja a ventillátort, és ha a fokozott hűtés eredményeként lecsökken 80°C-ra a víz, akkor pedig kikapcsolja. "


Innen van: [link]


Azt viszont nem tudom, hogy az összes hőgomba ilyen elven működik-e.

2014. aug. 31. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Amit az első leírt az a hűtőben lévő ventillátor-kapcsolóra vonatkozik. A hőmérséklet jeladó egy egyszerű ellenállás, aminek a hőmérséklet változással az ellenállás-értéke is változik, így pontosan meg lehet mondani hogy hány fokos a hűtőfolyadék.
2014. aug. 31. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Igazad van. Azt hittem erre gondolt a kérdező ebből a kérdésrészletből: " és így egy-egy érintkezőt zár össze". Mivel érintkezőket csak két állapotot lehet létrehozni, mérőműszert nem lehet róla meghajtani.
2014. aug. 31. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Értem!És köszönöm mindkettőtöknek!Csak azért kérdeztem mert egy olyan hőérzékelő beépítésén gondolkodom ami adott esetben jelet ad egy hanggal működő kis riasztónak ha vízhőfok meghaladja a 96 fokot
2014. aug. 31. 12:19
 5/14 A kérdező kommentje:
Még azon is gondolkodtam hogy adott esetben a motort is leállítsa a hangjelzés után.Jogos a kérdés hogy miért.Azért mert a hűtővíz felforrása a motor végét jelentheti.,
2014. aug. 31. 12:25
 6/14 anonim ***** válasza:

Milyen autó ez? Ha jó állapotban van a hűtőrendszer akkor nem forrhat fel a víz. A 96 fok amúgy kevés, mivel a nyomás alatt lévő rendszerben 100 fok fölé is mehet a vízhőfok melegben és ez még a normál üzemi tartományon belül van.


Ha felforr a víz, akkor is érdemes alapjáraton hagyni a motort, mert ha leállítod nem lesz keringés és az egy felforrósodott motornál nem igazán tesz jót.

2014. szept. 1. 03:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Ez egy Lada Samara 1500-as.Az igaz hogy némi odafigyeléssel el lehet kerülni hogy felforrjon a víz -de mondjuk nem csak egyedül használom.
2014. szept. 1. 08:08
 8/14 Totykaaa válasza:

Sziasztok!

Bocsi hogy bepofátlankodok egy kérdéssel, de látom, hogy nagyon értetek hozzá.... Szoval nekem az lenne a Kérdésem, hogy a hőfokjelzőnek és a ventillàtornak a hőgombán keresztül van valami köze egymáshoz , vagy teljesen külön futnak?

A problémám az az, hogy se a hőfokjelzőm, se a ventillátorom nem működik , és tegnap már ugy felforrt a vizem, hogy el durrant egy cső is... Az óra csoportot szétszedtem, rámértem, megkapja a 12v- ot...

A hőgombára is rámértem, az is ad egy kis ellenállást, szóval fogalmam sincs mi lehet a gond.....

A ventillátort még nem próbáltam direktbe kötni, az igaz, de elvileg az működik... Vkinek vmi ötlet, esetleg megoldás?

Kérlek aki tud segítsen.. Előre is köszi....

2016. febr. 9. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 Totykaaa válasza:

Kipróbáltam a ventillátort és működik!!

Na valakinek ötlet?

Lehetséges h egy hőgomba csere megoldaná mind a 2 problémát?

2016. febr. 9. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Milyen autóról van szó? Régebbi típusoknál teljesen külön volt, újaknál már elképzelhető az együttműködésük, bár ha hőgomba van benne akkor annak én sok értelmét nem látom.

Hőgombát ki tudod mérni, hideg és meleg állapot között nagy ellenállás-változásnak kell lennie.

A hőfokjelző honnan kapja a meghajtást? Legjobb lenne egy kapcsolási rajz az autóhoz, arról mindent ki lehetne deríteni.

2016. febr. 9. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!