Ti milyen módszerrel indultok el az autóval?
Eddig két verziót hallottam.
1. A kuplungot forgáspontig engedni, majd ha mozdul az autó akkor gázt adni.
2. Először egy kis gázt adni, majd engeded a kuplungot.
Benyomom a féket, beteszem D-be vagy S-be a váltót, attól függ mennyire akarok menő lenni, majd fékről lelépve adok egy kis gázt és haladok.
Amúgy az összes manuális váltós autóval úgy indulok hogy pici gáz(max 1300), aztán megy a kuplung. De bármikor elindulok gáz nélkül bármilyen autóval, ha nincs szétesve a kuplung, csak az lassabb ugye mintha adnék egy kis gázt.
Nagy hülyeség az, hogy csak kuplunggal indulunk el, mert hát nem sietünk sehova: ezzel nagyon megterheled a kuplungot és a motort is + feltartod a forgalmat. Kb olyan káros, mintha 3-4000-res fordulattal indulnál el.
Sok-sok autó és sok év után arra jutottam, hogy a legjobb a következő módszer: ahogy elkezdem engedni a kuplungot, abban a pillanatba adok egy kis gázt (1500-2000-res fordulat), és mire a kuplunggal a fogáspontig érek, már a motor fordulaton van. Szerintem ez a legjobb, ezzel terheled a legkevésbé az alkatrészeket, ráadásul elég dinamikus is.
Ja és ha mondjuk bealszol pirosnál, és későn veszed észre a zöldet, de hátulról már dudálnak: akkor ugyancsak a fenti módszer, csak a kuplunggal nem kell finomkodni, a gázpedált pedig jól elsüllyeszted.
Nekem nincs autós jogsim, de érdekelt a dolog s megkérdeztem a páromat. Nos, az oktató azt tanította neki, hogy gáz, majd kuplung fogáspontig, ott tartani, majd felengedés és további gázadás. Ez roppant lassú és különben is minek bonyolítani, úgyhogy úgy csinálja, ahogy motoron s ahogy én is motoron: kuplung felengedése és gázadás egyszerre.
Mivel mi hegyen lakunk s forgalom sincs, itt más, itt felengedi a kuplungot, üresben gurul, majd párszáz méter múlva, ideális sebességnél (15-20 km/h) ötödikben ráadja a gázt, így nem ránt, majd egyesbe teszi és lemegy a meredek lejtőn. Motorral az ötödik kimarad.
Az autó 1.0-s benzines Yaris.
biztos nagyon terhelheti a kuplungot meg a motort
akkor valószínűleg az automata autók mind szétesnek amikor d-ben az ember gurulgat pár métert a dugóban
akkor valószínűleg az automata autók mind szétesnek amikor...
Teljesen más a működési elvük. Ja és nem olyan túl jó aannak sem a sok gurulgatás.
13:53 Emelkedőn is a kettes módszerrel,ritkán van hogy kézisen indulok.
Annyi a különbség emelkedőnél hogy ott a fékről veszem le a lábam és egyből kicsit nagyobb gázt adok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!