Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van arra mód hogy egy autóban...

MASNIKER kérdése:

Van arra mód hogy egy autóban valamilyen módszerrel nyomatékot lehessen növelni?

Figyelt kérdés

Van egy Audi A3 1.8t autóm és gyári 150 le 210 nm-kal

Chip tuninggal ezek az értékek felmennének 190 le és 290 nm-ra és ezen felül szeretném még növelni a nyomatékot...lehetséges?



2014. jan. 6. 23:02
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
91%
Lehetséges. Emelt turbónyomással, nagyobb injektorokkal. Kérdés bírni fogja-e a gyári hajtókar.
2014. jan. 6. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Értem...gondolom egy nagy intercooler se ártana.
2014. jan. 6. 23:15
 3/13 anonim ***** válasza:
91%
Nem bizony.
2014. jan. 6. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
89%

A nyomaték és a teljesítmény összefüggő dolgok - a fékpad csak a nyomatékot tudja mérni, ebből meg a motor fordulatszámából számolja a teljesítményt.

Szóval lehet tovább tuningolni, de olyan, hogy csak a nyomatékot növeled nem lehetséges, mert teljesítmény = nyomaték * szögsebességgel, ez a fizika.


Egyébként igen, lehet nagyobb turbó, más szívó és kipufogó csövek, injektorok, vezérműtengely, egyedileg írt motorvezérlő program (chiptuning és a gyári doboz helyett)...


Egyetlen határa van a tuningnak: a pénz amit hajlandó vagy ráfordítani.

2014. jan. 6. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Az utolsó előtti válaszolónak: Igen nagyon sokat számít hogy mennyire megy a kocsi :D félre ne értsetek nem száguldozni vágyom, de nem baj ha megy a gépezet...Nem sebességfüggő hanem nyomatékfüggő lettem...Nem szeretem a dízel autót úgyhogy ebből a benzinesből kell a maximumot kihoznom :)

Agent-nek köszönöm a választ így jobban belegondolva logikus amit mondassz :) és végülis az se baj ha nő a lóerő miközben a nyomaték ugyan ezt teszi

2014. jan. 7. 00:42
 6/13 anonim ***** válasza:

Dehogynem lehetséges növelni a nyomatékot teljesítmény nélkül. Eltolod a vezérlést alacsony fordulatszám felé.

Így nagyobb nyomatékot tudsz kihozni belőle, mint egy magasabb fordulatszámra tervezett motornál, de cserébe nem nő a teljesítményed.

Más kérdés, hogy ez mennyire értelmes dolog egy sportautónál.

2014. jan. 7. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
nahát ez baromi érdekesen hangzik....ez tehet valami kárt a kocsimban? nekem igazából tényleg nem arra van szükségem h 200akkal menjek hanem ilyen nagyobb kigyorsításokra megindulásokra...szeretek az ülésbe tapadni...adrenalint ad vagy nemtom
2014. jan. 7. 01:27
 8/13 anonim ***** válasza:
92%
Tehet kárt, ha túlzásba esel. A motorod alkatrészeit egy bizonyos terhelésre méretezték. Vagyis a névleges teljesítmény + valamennyi. Ha a dugattyú csapszeg x Newton erőt bír, te meg megterheled x+37,5%-kal, akkor nyilván beadja a kulcsot és eltörik. Ezért van az, hogy egy szint felett már teljesen más bélés kell a motorba, ami a megnövekedett terhelést bírja. Az szerintem felejtős, hogy a 150 lovas gyári blokkal nagyon 200Le fölé menjél, mert széthullik és vele együtt, vagy még korábban elbúcsúzik a kuplung és a váltó is, vagy valamelyik féltengely xD
2014. jan. 7. 02:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 retéP htóT válasza:
47%

Szerintem, amíg még árában vagy, szabadulj meg ettől az autótól és vegyél egy eleve nagyobb hengerűrtartalmú benzinest, vagy dízelt. Tudom nem szereted, de egy pl. egy Honda Accord 2.2 D gyárilag 400 Nm-e mellett "eltörpül" a tuningolt 290-es érték. Valami 2500 ccm körüli szívó benzines kéne neked és hosszú váltóáttételek, hogy a motor ne forogjon le olyan gyorsan és hosszan élvezhesd a nyomatékot. Ismerősöm tuningolt 1.9-es TDI Passatjaval volt szerencsém menni kb. 500 km-t. 2500-ig átlagos autóként viselkedett, afölött vadállat volt 5000-ig. 80-ról 140-re úgy húzott, mint állat.

Az alacsony fordulaton való nyomatékcsiholás veszéllyel járhat. Olyankor a gyári teljesítménynek megfelelő olajnyomás van csak, tehát sokkal jobban kopik a motor. Nem véletlenül nem mennek az autók egy bizonyos fordulat alatt. Az elektronika visszaveszi a teljesítményt, mert tudja, hogy nincs kellő olajnyomás, csak ezt a mai, nem szakmai újságírók 90 %-a nem tudja, vagy nem érdekli és csak azt tudják hajtogatni, hogy 1500 alatt nem megy.

A gagyi csiptuning meg dob az érzésen, hogy milyen alacsony fordulatról húz a verda, közben meg lő egy nagy öngólt.

A gázpedál érzékenységével viszont lehet játszani. Nagyon sokat számít az érzet, sokszor többet, mint a valós teljesítmény.

2014. jan. 7. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
40%
Agent K: de lehet elméletileg csak nyomatékot növelni, mert bár a teljesítmény[W] = nyomaték[Nm]*fordulatszám[1/s]*2*pí, de a maximális nyomaték, és a maximális teljesítmény két különböző fordulatszámon lép fel. Tehát pl. ha egy autó 3000-es fordulaton ad le max nyomatékot, 5000-en meg max teljesítményt, és te elhangolod a motort úgy, hogy a 3 ezres fordulaton nőljön a nyomaték, attól az 5000-es forduton lévő max teljesítmény nem feltétlen nő. Persze a gyakorlatban nem szoktak így hangolni motorokat...
2014. jan. 7. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!