Van arra mód hogy egy autóban valamilyen módszerrel nyomatékot lehessen növelni?
Van egy Audi A3 1.8t autóm és gyári 150 le 210 nm-kal
Chip tuninggal ezek az értékek felmennének 190 le és 290 nm-ra és ezen felül szeretném még növelni a nyomatékot...lehetséges?
A nyomaték és a teljesítmény összefüggő dolgok - a fékpad csak a nyomatékot tudja mérni, ebből meg a motor fordulatszámából számolja a teljesítményt.
Szóval lehet tovább tuningolni, de olyan, hogy csak a nyomatékot növeled nem lehetséges, mert teljesítmény = nyomaték * szögsebességgel, ez a fizika.
Egyébként igen, lehet nagyobb turbó, más szívó és kipufogó csövek, injektorok, vezérműtengely, egyedileg írt motorvezérlő program (chiptuning és a gyári doboz helyett)...
Egyetlen határa van a tuningnak: a pénz amit hajlandó vagy ráfordítani.
Az utolsó előtti válaszolónak: Igen nagyon sokat számít hogy mennyire megy a kocsi :D félre ne értsetek nem száguldozni vágyom, de nem baj ha megy a gépezet...Nem sebességfüggő hanem nyomatékfüggő lettem...Nem szeretem a dízel autót úgyhogy ebből a benzinesből kell a maximumot kihoznom :)
Agent-nek köszönöm a választ így jobban belegondolva logikus amit mondassz :) és végülis az se baj ha nő a lóerő miközben a nyomaték ugyan ezt teszi
Dehogynem lehetséges növelni a nyomatékot teljesítmény nélkül. Eltolod a vezérlést alacsony fordulatszám felé.
Így nagyobb nyomatékot tudsz kihozni belőle, mint egy magasabb fordulatszámra tervezett motornál, de cserébe nem nő a teljesítményed.
Más kérdés, hogy ez mennyire értelmes dolog egy sportautónál.
Szerintem, amíg még árában vagy, szabadulj meg ettől az autótól és vegyél egy eleve nagyobb hengerűrtartalmú benzinest, vagy dízelt. Tudom nem szereted, de egy pl. egy Honda Accord 2.2 D gyárilag 400 Nm-e mellett "eltörpül" a tuningolt 290-es érték. Valami 2500 ccm körüli szívó benzines kéne neked és hosszú váltóáttételek, hogy a motor ne forogjon le olyan gyorsan és hosszan élvezhesd a nyomatékot. Ismerősöm tuningolt 1.9-es TDI Passatjaval volt szerencsém menni kb. 500 km-t. 2500-ig átlagos autóként viselkedett, afölött vadállat volt 5000-ig. 80-ról 140-re úgy húzott, mint állat.
Az alacsony fordulaton való nyomatékcsiholás veszéllyel járhat. Olyankor a gyári teljesítménynek megfelelő olajnyomás van csak, tehát sokkal jobban kopik a motor. Nem véletlenül nem mennek az autók egy bizonyos fordulat alatt. Az elektronika visszaveszi a teljesítményt, mert tudja, hogy nincs kellő olajnyomás, csak ezt a mai, nem szakmai újságírók 90 %-a nem tudja, vagy nem érdekli és csak azt tudják hajtogatni, hogy 1500 alatt nem megy.
A gagyi csiptuning meg dob az érzésen, hogy milyen alacsony fordulatról húz a verda, közben meg lő egy nagy öngólt.
A gázpedál érzékenységével viszont lehet játszani. Nagyon sokat számít az érzet, sokszor többet, mint a valós teljesítmény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!