Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1. 0 -ás suzukiba lehet...

1. 0 -ás suzukiba lehet beépíteni kompresszort?

Figyelt kérdés
92-05 tehát a régi swiftes széria lehetséges e és ha igen akkor mennyire kell átalakítani, mert úgytudom hogy akompresszort elbírják az alap motorok is nem nagyon kell átalakítani ( jah és légyszi ne olyan válaszokat hogy suzukiba minek meg ilyenek ezért előre köszi )

2014. aug. 29. 20:49
1 2
 1/11 Hegedus Csaba ***** válasza:
Figyelj, ez a kocsi elég régi, és az tény, hogy a Suzuki motorok halhatatlanok (14 éve vezetek egy Swiftet hiba nélkül, szintén 1.0-át), de egy kompresszor nem kicsi nyomásnövekedést generál a motorba, amit nem biztos, hogy bírna. A kocsi alapból kb 77 Nm-es nyomatékot ad le, nem is pörög túl sokat (ugye a teljesítmény nagyvonalakban egyenlő a nyomás * fordulatszám), ez azt jelenti, hogy nem bírná a nagyobb nyomást. Ha szeretnéd, hogy ne haljon meg pár hónapon belül a motorod, ne tedd. Arról sajnos nem tudok infót szolgáltatni, hogy mennyire lenne könnyű meg mennyibe kerülne, de szerintem nem érné meg. Ha szeretnél egy gyorsabb kocsit, vegyél Németországban (www.mobile.de) egy Audi A3 1.8t-t vagy 1.9 TDI-t. Azok mennek, megbízhatóak, az 1.8t viszont sokat fogyaszt. Én japánautó b*zi vagyok, de akkor is azt mondom, hogy inkább vegyél egy A3-at, 500k-ból megvan. Remélem tudtam segíteni :)
2014. aug. 29. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Azért megnézném azt a magyarra papírozott Németországból behozott A3 1.8t-t, ami megáll 500 000ben :D


Az 1.8T sokat fogyaszt? 150 lóerő és megáll vegyesben 9 literben. Persze, egy 50 lovas motorhoz képest tényleg sok,de azért legyünk őszinték, nem eszik kétszer annyit és háromszor akkora a teljesítménye. Mit gondoltál, a loval miből lesznek?


Be lehet építeni a Swiftbe is kompresszort, de a motor szerintem maximum 10 üzemórát fog bírni, nagyon nyüstölve csak felet. A motor bélése nem a feltöltött működés igényeihez lett kialakítva így a többletterhelést nem is nagyon bírná.


A benzinesek feltöltőssé alakításánál akad egy másik probléma is. A megfelelő égés szempontjából nem mindegy mikor mennyi levegőt tolsz be a motorba. Szerintem itt is - hasonlóan a turbósításhoz - első körben a motort szét kellene szedni és csökkenteni kellene a kompresszióviszonyt. Egy kis számolás, matekozás gépmunka és máris ugrott 100-150 000. És akkor még csak megálmodtad :D


Sajnos az ilyen jellegű átalakítások komolyabb belenyúlást igényelnek. Nem megoldhatatlan, de egy normális kompresszoros átépítés szerintem közel annyiba kerülne, mint egy turbósítás, az meg nem szokott megállni 1 milla alatt.

2014. aug. 29. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
62%

lehet, de sok pénz lesz


inkább add el a suzukit és vegyél egy háromezres benzinest, az jól fog menni

2014. aug. 30. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Ha ahelyett, hogy eladnád és vennél egy eleve kompresszoros autót, mert van néhány felesleges milliód és van rengeteg szabadidőd, energiád ezzel foglalkozni mert ez a hobbid, akkor meg lehet csinálni.


Egyedileg kell terveztetni egy szinte teljesen új motort a meglévő alapjaira, ami bele is passzol a kocsiba. Utána azt egyedileg megfelelő anyagokból, megfelelő pontossággal, minőségben le kell gyártatni. Azt beszerelteted. (Ez már csak aprópénz az előző két lépéshez képest.)

Közúton valószínűleg használni nem fogod tudni, mert ezt lepapírozni szinte lehetetlen lesz. De gondolom ez nem baj, hiszen úgyis csak hobbiból építesz egyedi autót.

A bekerülési költsége kb annyiba fog kerülni, ha normálisan csináltatod meg és nem összegányolva, hogy néhány ezer km-nél is kibírjon többet, mintha vennél egy vadonat új prémium kategóriás eleve kompresszoros autót.


De hát te tudod, mindenki másra gerjed és arra szórja el a pénzét, amire akarja...

2014. aug. 30. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Hegedus Csaba ***** válasza:
John_McClane: abban igazad van, hogy az 500k eléggé optimista becslés volt, belátom, de abban nem, hogy 9 körül megállna a fogyasztása egy 1.8t-nek. Aki ilyet vesz, az nyilván nem tojásokon akar lépkedni vele, márpedig azt a fogyasztást csak úgy lehet elérni vele. Ha már turbós autót akarsz venni (ami nem dízel), akkor nyomod neki rendesen, és a turbóba is gyakran beleérsz, nem váltogatod el a motort 2 ezer körül ;) szóval tény, hogy nem bírnád 11 l alá szorítani...
2014. aug. 30. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Természetesen lehet beleépíteni kompreszort. Igazából szinte mindenbe lehet.

De:

Kompresszorral meg a turbóval az a legnagyobb gondod hogy több levegőd lesz, ami intenzívebb égést eredményez. Ezt az intenzívebb égést nem fogja kibírni a dugattyút és egyszerűen átolvad. Első körben dugattyúkat kell cserélned, második körben meg hajtókarokat. Olyan hajtókar kell bele amelyikben ki van alakítva olajnak megfelelő üreg. Ugyanis a dugattyúk alját hűtés miatt spriccelni kell olajjal. Ez nem új dolog, így készülnek a feltöltött motorok. Csak ugyebár a te kocsidhoz nem fogsz találni ilyen hajtókarokat, ez máris egy egyedileg legyártott dolog lesz, ami nem kis pénz mivel még meg sincs tervezve. Utána az olajat bele is kell vezetni a hajtókarba, ez sem kis fejtörés. Meg valószínűleg a motorodban lévő olajnyomást emiatt meg is kell emelni. Ezek nem mezei embereknek való dolgok, nem egyszerű kiszámítani és átalakítani mindent. A hengerfejed sem fogja bírni a gyűrődést, és ha nem csak a sarokig szeretnél eljutni a kocsival akkor át kell méretezni az egész hajtásláncot is. Plusz kéne egy erősebb főtengely, meg old meg azt is hogy a több levegőhöz több legyen az üzemanyag is. Gondolom felesleges leírnom hogy mindez nem csupán pár százezerbe kerülne ha mégis úgy döntenél hogy mindezt bevállalva elindítanál egy ilyen munkát.

2014. aug. 30. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

"de abban nem, hogy 9 körül megállna a fogyasztása egy 1.8t-nek. Aki ilyet vesz, az nyilván nem tojásokon akar lépkedni vele, márpedig azt a fogyasztást csak úgy lehet elérni vele."


Az a bajom, hogy a turbó hallatán mindenki vérszemet kap. Az 1.8T az 150 lovas, ha jól emlékszem. Semmivel nem megy jobban, mint egy 2.0 150 lovas sima szívó benzines, így ha taposod neki, akkor sem fog ettől többet enni. Az, hogy turbós még nem jelenti azt, hogy hengerenként egy vödörből borítjuk bele a benzint :D


Egy kis fogyasztás adatkupac:

A3 1.8T 8.91

[link]


A4 1.8T 9.16

[link]


A6 1.8T 9.61

[link]


Golf 1.8T 8.82

[link]


Passat 1.8T 8.85

[link]


Octavia 1.8T 7.98

[link]


Ne a turbót nézd, hanem a motor teljesítményét. :)

2014. aug. 30. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Vegyél helyette egy 1.3-as Swiftet, az alá egy sportkipufogó rendszert és még egy sportlégszűrőt, a felesleges súlyokat dobáld ki és egy versenyautód lesz a mostanihoz képest.

A kompresszor helyett a turbósítást szokták ajánlani a szakértők, de rengeteg átalakítás kell.

Régen a trabantos gyerekeknél volt divat, hogy ipari axiális ventilátort tettek a szívóoldalra, teljesítménynövekedés helyett nőtt a fogyasztás és lassabb lett az autó.

Később az 1.6-os 160 lóerős Honda Civicekre szereltek csak úgy turbókat, valahogy megoldották az olajozását. Csak minimális töltőnyomással lehetett használni a turbót, nehogy kinyírja a motort. Még így is kinyúltak idővel.

2014. aug. 30. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Hegedus Csaba ***** válasza:
Gondolkodtam még egy kicsit, hogy ha menni szeretnél (mármint repeszteni), akkor egy Civic 1.6 VTi is jó lenne neked. Tény, hogy nincs olyan isten kompresszor hangja, de az az 1.6 vtec motor hihetetlen teljesítményt ad le. A 2.5 TDI motorokat is bőven elveri, 100-ig legalábbis biztosan. Ez viszont már tényleg megvan 500k-ból, ha csak gyilkolni akarod (ez persze a hasznaltauto.hu-n).
2014. szept. 8. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Amit itt ajánlgattak, a VW konszernes 1.8T bőven elég, még lehet is rajta húzni. Kompresszort ne akarjál, mert kényesebb, mint a turbo.

Elbírja-e az 1.0 Suzuki motor a kompresszort? Nem attól függ, hogy turbo, vagy kompresszor, hanem a nyomástól és a beállításoktól. Az alap motor nem bírja sokáig a nagy nyomást és a nagyobb üzemanyag mennyiséget és a nagyobb hőmérsékletet. Ha már eldöntötted, hogy ki akarod nyírni a motort, tetessél bele nitro szettet. Úgyis csak gyorsításokhoz kell a kraft, meg a vagy 5 számmal nagyobb német cirkálók legyöszésére.

2015. máj. 13. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!