Biztonságtalan érzet motoron?
Motorosok!
Egy éve motorozom és van egy 125 ccm-es chopperem. Mi felénk néhol göröngyösek az utak és olyankor ha sávot váltok, vagy csak szimplán belemegyek egy kisebb mélyedésbe, akkor érzem a motoron, hogy az egész belehuppan a mélyedésbe és ez biztonságtalan érzetet kelt bennem.
Mi tévő legyek, velem van a baj vagy veletek is így van?
Veled egészen biztos nincs baj. az utakkal annál inkább. a csoppereket odaát találták ki, jó utakra.
egy 2000-es harley már biztonságos érzetet ad göröngyös úton is. persze ez a méret ritkaság még odaát is. viszont baromi stabil.
enduro.
[Bocs, idén nem tudtam motorozni és megrohantak az emlékek...]
Az én cruiserem se szereti a hupákat, egyszer mentem BMW-s motoros találkozóra (mert a páromnak az van, ő is jön a Hyosung találkákra :)), ami egy közeli dombocskás környéken volt, nem szerette a hupás mezőt. A nyomvályús murvát és a mélyebb homokot sem, bár ez utóbbit a párom motorja sem, igaz, az sem enduro.
A kegyetlenül nyomvályús földút, ami mellett lakom, rendben van, amíg a nyomvályúban megyek, de itt csak a tank és a nagyobb traktor érezné jól magát.
Szentlélek-Mályinka megvolt, szerintem elég poénos volt (a párom szerint kicsit sem), egy ideig pár endurós után iramodtam, de aztán rájöttem, hogy cselesek a kanyarok és a motor és a tudás itt ott lehetett, nem baj, jólesett.
Az én kicsikém (amúgy 250-es, nem valami erős, de általában nekem megteszi, kisebbel már nagy bajban lennék) a hupás utakon úgy zörög, mintha szét akarna esni, de nem szabad hinni neki. Semmi baja nem lesz és szerintem nagyon szórakoztató, amíg kicsik a hupák és azért a motorozásunk zöme rendes utakon megy, ahol nem 40-nel kell bemennünk a nem túl éles kanyarokba...
Erdély durva volt, de szép. Volt egy kövekből álló erdei út, ott azért oda kellett figyelni, de ez megint nemcsak a cruiserre igaz.
Viszont baromira kényelmes nekem a sajátom. Nyomtam vele 17 óra fölött egy nap, másnap pedig folytatódott a buli, a kényelemre nem volt panasz.
Egy KIS mélyedésnek nem lenne szabad problémát okoznia. Huppan, persze és jobb elkerülni, de igen kellemetlen és bizonytalan érzést okozó, ez nem hangzik jól, nálam nem ilyen súlyos a helyzet. Bár lehet, hogy az érzékelésünk és hozzáállásunk más, engem a vibrálás sem zavar, pedig a V2 azt nagyon tudja.
Köszönöm a biztatást. :)
A a Yamaha Viragomat nem cserélem le endurora. Az hogy kényelmetlen, azt tagadom, szerintem egy choppernél ( vagy cruisernál, hogy tetszik. Én számomra a cruiser csak egy moder kifejezés, nekem chopper marad. ) nincs kényelmesebb motor, hisz olyan mintha egy fotelben ülnék.
NA mindegy, majd hozzászokok, mégegyszer köszi a biztatást :)
Széles utat!
A lábnak nem teljesen olyan, mint fotelban ülni, de egyébként határozottan van benne valami :) Roppant kényelmes, ha az emberhez illő a motor (a párom magasabb, ő azt mondja, neki kényelmetlen, ő a sajátját szereti, ami nekem nem kényelmes a méreteim miatt. ez már csak ilyen). Szerintem az enyém számomra tökéletes túrázásra, ami jó, mert arra használom. Az egyik 48 órás teljesítménytúrán nem értettem (azóta sem értem), miért mondta valaki, hogy ugye cruiseren sokkal durvább volt, hogy sokat esett az eső... Olyan, mint más motoron, nem? (Talán nagy túramotorokat kivéve, ott a szélvédelem egy picit segíthet, de ehhez nem értek s nem is erről volt szó)? Az eső, ugye, esik, a tapadás a gumin múlik... Csak a cruiser baromi kényelmes mellé, ami nem minden motorról mondható el. Aki nem kompatibilis a cruiserekkel, az, gondolom, eleve más motort vesz.
Viszont érdekes módon a hátsó ülést elképesztően kényelmetlennek találom a motoromon. Persze nem is célom, hogy sokat használjam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!