Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nagy utazó autók tényleg...

A nagy utazó autók tényleg ennyire fogják az utat vagy ez csak hamis biztonság érzet?

Figyelt kérdés

Golf V autóm van, amit egy jól vezethető autónak tartottam. Egyik barátom, viszont vett most egy Alfa 159-et, amit kipróbálhattam, ráadásul szerpentinen.

Olyan volt minta egy másik dimenzióba kerültem volna, mert a szokásos sebesség helyett ösztönösen kb. +15-30-al többel mentem bele a kanyarokba. (Csak a km óráról tudtál mikor lenéztem.) A legmeglepőbb, hogy érzésre még ez sem tűnt soknak.

Ezek a kocsik tényleg ennyivel többet tudnak az átlagnál? Vagy csak a hangszigetelés miatt nem tűnt fel a sebesség és ha 2km/h-val többel megyek már repülök az árokban?


2014. jún. 26. 22:15
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Vannak jobban és kevésbé vezethető autók. Sok függ a paraméterektől, futóműtől, felni gumi de még a kormányáttételen is.
2014. jún. 26. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Nagyobb tengelytáv, szélesebb tengelyek és gumik, alacsonyabb súlypont, ezek mind megvannak az ilyen autókban amit autópályára terveznek.
2014. jún. 26. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Az újabb autókat mind nagyobb sebességre tervezik, ezért valóban jobban tapadnak. (meg ugye a már felsorolt szempontok is fontosak)


Megnézel egy régit, 13 collos kerék, ballonos gumi (de még így is kis teljes átmérő), ma meg 16-20 collos kerekek és azon a kisebb, nagyobb gumi. Ez kanyarban rengeteget számít!


Egy másik válaszoló által említett tulajdonságokat a gyárak sokat tervezik, tesztelik és ég és föld 2 autó útfekvése (mint írtam, kortól, kategóriától függ)


Az enyémre gyári 14-15 collos felni helyett 16-os került, vékony falmagasságú gumival, a motorháztető alatt toronymerevítő+gyári erősített rugók. Most a szűk körforgalmakat 50-nel lazán veszi, gyári állapotában 40-nél kezdett el csúszni ugyanott.



Legalább te észreveszed a különbséget, más meg sír, hogy a gyorshajtók 160-at is mennek a pályán... Persze, ezekkel már nem veszélyes:

2014. jún. 27. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
hosszabb tengelytávú / szélesebb / alacsonyabb autók mindig stabilabban viselkednek, ilyen a fizika, ülj be egy gokartba, és rájössz milyen stabil autót lehetne építeni, ha nem lenne olyan szempont, hogy kényelem... :)
2014. jún. 27. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
79%

Nagy autó= nagyobb súly.

Kis autóval mindig pattogni fogsz mint a bevásárlókocsi,bármilyen csúcs gátlókat raksz bele...

2014. jún. 27. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Valóban jobban birják a kanyarokat, mert sportosabb a futóműve, és lejjebb is van ültetve gyárilag.
2014. jún. 27. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Érdekes, hogy senki nem említette meg a válaszában, hogy ez egy Alfa Romeo, csak akkor szokták említeni mikor elektronikai hibákról van szó de a vezetési élményt sokan elfelejtik pedig az Alfa-k "messze földön" híresek a vezetési élményről.


Nem vagyok Alfa szerelmes de aki kicsit is konyít az autókhoz az tudja a márkák, típusok előnyeit, hátrányait.

2014. jún. 27. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Ha már arról van szó, akkor ennyi erővel másik márkáknak is vannak híresen jó vezetési élmnyt nyujtó modelljei és közben még megbízhatók is, inkább választanám azt...
2014. jún. 29. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!