Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 50 köbcentis enduro motoromon...

50 köbcentis enduro motoromon cseréltem a 12 mm torkú Dellorto karburátort egy 17.5 mm torkú Dellorto karburátorra. Mekkora főfúvóka kell egy 50-es hengerhez, mert a jelenlegi 90-es szerintem túl nagy?

Figyelt kérdés
Mekkora az a főfúvóka, amit még egy 50-es henger elbír? Szerintem az előző tulaj a 90-es főfúvókát 70 köbcentis hengerhez használta.

2014. aug. 26. 20:30
 1/6 anonim ***** válasza:

Tévhit hogy a fúvóka mérete függ a hengerűrtartalomtól.

Azt legfőképp a karbi torokátmérője befolyásolja. Na meg a szívótraktus kialakítása, vele együtt a légszűrő légáteresztése. Érzésre valóban nagy lehet a 90 főfúvóka abba a karbiba. Menj lefelé a mérettel 2-es méretlépcsővel (90>88>86>84) a súbertűt pedig úgy állítsd be hogy középső rovátkában legyen a lepke. Menet közben, üzemmelegen próbálgasd a motort, hogy mennyire élénken reagál a gázhúzásra, nem torpan e stb. Ennek során a gyertyaképet is ellenerőzni kell, őzbarna szín az ideális, akkor ha megfelelő gyertyát használsz.

2014. aug. 26. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Nem tud kipörögni a motor, baromi hangos és lefullad, ahogy sebességbe rakom. Teljesen betekert alapjáratival és kevés levegővel ilyen. Ha bármelyiket kitekerem, akkor esik az alapjárat és fullad. Nem tudom beállítani magyarul. Szerintem sok benzint kap a főfúvóka miatt, 50-es henger 65-ös főfúvókát mondanak egyesek.
2014. aug. 26. 22:05
 3/6 anonim ***** válasza:
65 szerintem kicsi. probáld ki, hogy befogod a legszűrőt. ha jobb akkor nagyobb fuvoka kell. membrános?
2014. aug. 26. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Ebben a karbiban nincs membrán. Egyszerűen nincs elég erős alapjárat, hiába tekerem be teljesen. Gázadásnál meg kettes fölé nem tudok váltani, azt is kínszenvedés elérni, mintha hidegen húznám neki, úgy viselkedik.
2014. aug. 26. 23:57
 5/6 A kérdező kommentje:
Ja és most 90-es van benne főfúvókából.
2014. aug. 26. 23:58
 6/6 A kérdező kommentje:
Szóval, mivel most már kiderült, hogy milyenre kell beállítani, ezért leírom, hátha segít valakinek még. Tehát a súbert középső állásra tettem, a régi 74-es főfúvókát átraktam a 12-es karbiból a 17,5-esbe a 12-es tűszelepével és úszójával együtt. A motor gond nélkül duruzsol és pörög mint a veszedelem. 65-70-et megy már, el tudom váltani a legnagyobb sebességfokozatot is. A 12-es karbival 40-45-öt ment, ennyi a különbség.
2014. aug. 29. 23:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!