Új autónak 0 km-esnek. Mennyivel, lehet menni és hány kilométert kell vele meg tenni míg bejáratós?
Azt tudom mondani nagyon óvatosan!!
Volt nálam egy 2000-ret futott 745i és gyengébb volt, mint haverom 735i-je ami új kora óta nála van, ő járatta be!
Ugyanis a 45i tesztautó, és valószínű már padlózták 0 km-esen és és ki volt a motorja!
Még gyorsultunk is, és simán elment mellettem!
Szóval csak óvatosan a bejáratással, mert az egy autónak a lelke! Utána felveszi a motor a "karakterét" és már nem lehet vele mit kezdeni csak ha kicseréled.
De sztem a könyvbe is benne van hogy max 4 ezerig pörgethete! És a padlógázt felejtsd el!
2500 km-t menj vele félgőzzel mielőtt padlózód.
Tesztautót is ezért nem szabad venni, mert vagy 50-ember kezén végigmegy és nem járatják be! Hanem átveszik és mindenki suty már padló! Még azt se várják meg hogy üzemi hőfokon menjen a motor!
Na most azt gondold el ez mennyi évvel röviditi majd meg a motor élettartalmát...és alig adják olcsóbban ezeket a kocsikat.
Prsz csak sportosabb, exkluzivabb modelleknél! suzukibol lehet tesztautot venni azt nem hajtja meg senki :d
Egy autóhoz csak adnak részletes használati utasítást. Abban benne szokott lenni az ajánlás, hogy az első … km-en ne használjuk … fordulatszám felett a motort, meg mittudomén. (Általában amúgy néhány ezer kilométer és 3-4 ezres percenkénti fordulat szokott lenni megadva.)
Összefoglalva: RTFM.
5.
Az nem sokat ér...
AKárhogy megmunkálják, mindig igényli a motor a bejáratást.
Olvasd el egy komoly ezres sportmotor leírását, ha túlpörgeted rendszeresen 8 ezren az első 2000 km-en, azt eltárolja az elektonika és úszik a garancia is.
És ezek komoly tecchnikák, ki vannak fejlesztve rendesen.
Szóval én bejáratnám a saját kocsim, az biztos...
Pedig az új motoroknak már nem nagyon kell a bejáratás, egy tesztautó is, amit mindenki lepadlózott, kibír 3-400 ezret és akkor sem a dugattyúk fognak besülni.
Amúgy a benzineseket 3000km-ig nem szabad 3-4 ezer fölé pörgetni, a dizeleket pedig 5-6000km-ig 2500 felé nem szabaf. Nagyon sokat teszel, ha 5000 km után elmész egy olajcserére. Bár ezt a long life idejében senki sem teszi...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!