Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Seat Cordoba 1,6 Stella...

Dorobert kérdése:

Seat Cordoba 1,6 Stella autónál szelepszár szimering cserénél le kell venni a hengerfejet?

Figyelt kérdés

Szelepszár szimeringet kellene cserélni az autómon ,megoldható vajon komolyabb bontás nélkül? 1598cm3 ,8 szelep ,ALM motorkód.

Szerelési kézikönyvet égen ,földön ,neten nem találok!


2014. aug. 17. 10:40
 1/8 kata kata ***** válasza:
100%
Sajnos le kell venni a hengerfejet.:(
2014. aug. 17. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Minden autónál le kell és be kell csiszolni a szelepeket is.
2014. aug. 17. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2014. aug. 17. 11:28
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Egy régebbi 320i BMW-nél, Fordnál vagy egy ladánál simán meglehet csinálni hengerfej levétel nélkül a szimering cserét egyszerűen, de két ember kell hozzá. (ha csak nincs egy jó célszerszám)


A Seat-nál is meglehet oldani de macerás, az a gond hogy hidrotőkés és ez miatt más a kiképzése a hengerfejnek belül, nehezebb hozzáférni és lenyomni a rugókat meg berakni az ékeket. Szóval hengerfej le. Víz le, vezetékek, gyertyakábelek le, gyertya ki, kipufogó le, felső holtpontra hajtani a motort, főtengelyt, vezérműtengelyt összejelőlni. (van gyári jelölése is)

Hengerfej csavarok ki, hengerfej le, vezérműtengely ki, hidrotőkék sorba ki. Ilyenkor érdemes mindjárt a szelepeket becsiszolni ha már lenn van és utána ráütni a beolajozott szimeringet. Egy nyomaték kulcs az jó ha van a hengerfej lehúzásnál.

2014. aug. 17. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm!

Hát igen ,én még a ladás korszakban nevelkedtem ,ahol kis túlzással elég volt egy fogó ,és egy kalapács! :)

Hengerfejcsavarok lehúzásának nyomatékát ismeri valaki?

Én a 10-100 nm ,vár ,lazít ,visszahúz 70nm ,vár ,húz 120 nm adatokat találtam ,sehol nincs egy rendes leírás.

2014. aug. 17. 12:46
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Hát, ha már a szelepszár szimering cserén gondolkozol, ott lesz még több baj is...:(

Jópár motort szétkaptam már, de azt mindig elfelejtettem cserélni, annyira lényegtelen alkatrész. Van pár olyan motor, amin nincs is. Legalább lesz kenése a szelepeknek. :)

Inkább nézess rajta kompressziót, meg a vezérműtengelyt, hajtókarcsapágyakat.

2014. aug. 17. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
ha veszel hengerfejtömítést, azon rajta van mindig a lehúzási sorrend, nyomatékokkal. Pl az Elringnél.
2014. aug. 17. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Nemrég vettem az autót ,előző tulaj mondta ,hogy autópálya tempónál eszegeti az olajat ,szerelője szerint a szelep.sz.sz. a hibás. 4. hengernél olajos is a gyertya. Kompressziót mértem mindegyik hengerben közel azonos 16 bar körüli érték. Hengerfej tömítésen lévő puska jó tipp ,köszönöm.
2014. aug. 17. 16:55

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!