Seat Cordoba 1,6 Stella autónál szelepszár szimering cserénél le kell venni a hengerfejet?
Szelepszár szimeringet kellene cserélni az autómon ,megoldható vajon komolyabb bontás nélkül? 1598cm3 ,8 szelep ,ALM motorkód.
Szerelési kézikönyvet égen ,földön ,neten nem találok!
Egy régebbi 320i BMW-nél, Fordnál vagy egy ladánál simán meglehet csinálni hengerfej levétel nélkül a szimering cserét egyszerűen, de két ember kell hozzá. (ha csak nincs egy jó célszerszám)
A Seat-nál is meglehet oldani de macerás, az a gond hogy hidrotőkés és ez miatt más a kiképzése a hengerfejnek belül, nehezebb hozzáférni és lenyomni a rugókat meg berakni az ékeket. Szóval hengerfej le. Víz le, vezetékek, gyertyakábelek le, gyertya ki, kipufogó le, felső holtpontra hajtani a motort, főtengelyt, vezérműtengelyt összejelőlni. (van gyári jelölése is)
Hengerfej csavarok ki, hengerfej le, vezérműtengely ki, hidrotőkék sorba ki. Ilyenkor érdemes mindjárt a szelepeket becsiszolni ha már lenn van és utána ráütni a beolajozott szimeringet. Egy nyomaték kulcs az jó ha van a hengerfej lehúzásnál.
Köszönöm!
Hát igen ,én még a ladás korszakban nevelkedtem ,ahol kis túlzással elég volt egy fogó ,és egy kalapács! :)
Hengerfejcsavarok lehúzásának nyomatékát ismeri valaki?
Én a 10-100 nm ,vár ,lazít ,visszahúz 70nm ,vár ,húz 120 nm adatokat találtam ,sehol nincs egy rendes leírás.
Hát, ha már a szelepszár szimering cserén gondolkozol, ott lesz még több baj is...:(
Jópár motort szétkaptam már, de azt mindig elfelejtettem cserélni, annyira lényegtelen alkatrész. Van pár olyan motor, amin nincs is. Legalább lesz kenése a szelepeknek. :)
Inkább nézess rajta kompressziót, meg a vezérműtengelyt, hajtókarcsapágyakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!