Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent egy motornal az,...

Mit jelent egy motornal az, hogy gyenge a nyomatekrugalmassaga?

Figyelt kérdés

2014. aug. 10. 10:31
 1/4 anonim ***** válasza:

azt, hogy vacak a nyomatékgörbéje


rendszerint azzal van gond, hogy alacsony fordulaton nem ad le elegendő nyomatékot a motor, ezért kell pörgetni mint a barom ha "sietni" akarsz


például ha egy pörgős szívómotornál 2000-es fordulaton 4-esben nyomsz egy padlót, nem sok minden fog történni, ahhoz hogy igazán meginduljon, vissza kell váltanod...


ellentéte a turbódízel/modern turbóbenzines, aminek ha 2000-nél odalépsz, szépen megindul, nem kell visszakapcsolni, dízelnél nem is nagyon érdemes...

2014. aug. 10. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

rendszerint turbódízel/modern turbóbenzines, aminek ha 2000-nél odalépsz, szépen megindul, aztán "felpörög" 3000-ig aztán már nem is húz, mert már nincs nyomaték és megínt válthatsz, tehát a nyomaték görbéje nagyon rossz, max városban használatható, vagy autópályán folyamatos haladáshoz


viszont egy szívó benzinessel 30-cal mész 3-ba, aztán rálépsz a gázpedálra és egészen 120-ig húz, amikor 4-es kapcsolod


piros dízel

kék a benzin

itt látod, hogy a dízel hogyan konyul le, ezért nincs a versenyautókban dízel motor

[link]

2014. aug. 10. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

mérnöki szempontból "rugalmas" motor nyomatékgörbéje valahogy így néz ki:

[link]

(11-12. oldal)


Rendszerint az ilyen egyenletes nyomatékgörbéhez az is tartozik, hogy a literteljesítmény nem túl nagy, hiszen egyszerre nem lehet csúcsteljesítményre "kihegyezni", és takarékos közlekedésre "elnyújtani" a nyomatékcsúcsot.


Teljesítményt a motor adott fordulatszámon leadott nyomatékából számolják, tehát ha egy motor mondjuk pontosan 100Nm nyomatékot ad le minden fordulaton (ilyen nincs) akkor sofőr azt úgy érzi, hogy alacsony fordulaton döglött, de minél jobban pörgeti annál erősebb, HA viszont egy motor 2000-es fordulaton lead 300Nm nyomatékot, de 4000-en már csak 150-et, azt gyakorlatilag a sofőr úgy érzi, hogy bármilyen fordulaton megy, a motor nagyjából ugyanúgy húz, EZT hívják rugalmasságnak, hiszen bármilyen fordulaton "jól megy". Ami igazából inkább azt jelenti, hogy alacsony fordulaton jól megy, de magas fordulaton elfogy belőle az erő AHHOZ KÉPEST, hogy mit lehetne igazából kihozni belőle magas fordulaton.


Vicces igazából a kifejezés, mert pont az a rugalmatlan motor, amit valójában rugalmasnak érez a sofőr. :)

2014. aug. 10. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
szerintem az utolsó jól leírta, tehát ez az egyenletes teljesítményleadás, mindenhol úgyanúgy húz kis túlzással, mert a Nyomaték X fordulatszám (x2 pí) szorzat, ami adott forulaton a teljesítményt adja, az közel hasonló mindenhol, alacsony fordulaton a nagy nyomaték kompenztál, magas fordulaton ma a a növekvő fordulatszám kompenzálja az egyre csökkenő nyomatékot, egy modern turbódízel pl. 2 2 ezres fordulat felett kicsivel is leadja a már teljesítményének 70 %-át kb. mert a csúcsnyomaték ekörüli tartományban jelentkezik, még egy átlag ugyanolyan lökettérfogatú benzines 2 ezer körül csak a 20-30%-át tudja a max teljesítményének. előbbit hívja a köznyelv rugalmasnak, utóbbit meg "pörgetnim kell, hogy menjen" típusúnak...
2014. aug. 11. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!