Rövid lejtőn érdemes visszakapcsolásokkal, motorfékkel lassítani egy új,2-3 éves autót, amennyire csak lehetséges?
5 évente cserélek új autóra: ha a lejtő végén fékezni kell, minden esetben visszakapcsolgatok és motorféket használok, eddig semmi problémát nem tapasztaltam.
Sőt, vízszintes úton is visszakapcsolgatok, ha látom hogy a fénysorompó tilosat jelez.
Kérdező:
Nem baj, magad írod, hogy a motor csak a fele fordulatszámig pörög föl. A mai gépkocsik többet bírnak, mint a régiek. 30-40 éve elképzelhetetlen lett volna egy gyújtógyertyát tisztítás, hézagbeállítás és csere nélkül 110 ezer kilométer megtételéig használni.
A mai kuplungbetétek ugyanúgy, mint a fékbetétek, sokkal többet bírnak ki és a cseréjükre is sokkal később van szükség.
Nyilván a visszakacsolásnál ugyanúgy csúsztatni kell a kuplungot, mint az álló helyzetből való elindulásnál.
Egy biztos, a 100 méter hosszanti lejtőn ugyanúgy érdemes motorféket használ, mint a tartós lejtőn, ezzel kímélve a fékbetéteket fölmelegedéstől, ami csökkentheti a fékhatást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!