Ketszemelyes motorozas?
Először alacsonyabb sebességeknél, mellékutcákban próbáljátok ki.
Magyarázd el neki mi fog történni: felül mögéd, beléd kapaszkodik, elindultok, kanyarokban veled együtt dől, veled együtt egyenesedik vissza. Nagyobb sebességeknél nem hajol ki feleslegesen a szélbe sebességmérőt bámulni, ilyenek.
Ez nem természetes, el kell magyarázni, aztán rá kell éreznie. Úgyhogy először csak próbálgassátok - bár gondolom nem Föld körüli túrára indultok amúgy sem. :)
Te meg nagyobb követési távolságokat hagysz, figyelsz a motor rosszabb gyorsulására, meg kalkulálsz előre a hosszabb fékutakkal.
Volt olyan csaj, aki még falun belül, 40 környéki tempónál majdnem lerántott mindkettőnket a talajra. Pedig egy öreguras motorról volt szó. Megálltunk elmagyaráztam hogy fogjon át szorosan és csak velem együtt mozdulhat. :)
Mielőtt ráül a motorra, azelőtt kell megtanítani, hogy miket csináljon: BELÉD kapaszkodjon, ne a kapaszkodóba. Így nem tud nagyon külön mozogni tőled. De azért így is hangsúlyozd ki, hogy ahogy te dőlsz, pont ugyanúgy dőljön ő is. Ne jobban, ne kevésbé. (Mindkét típussal volt dolgom, az egyik mindenáron vissza akarta állítani egyenesbe a motort, a másik meg annyira bátor volt, hogy még előttem bedőlt... ezeket ne engedd semmiképp, ilyenkor állj félre, és magyarázd el neki, hogy nem kéne meghalni)
A másik, hogy ha mocorogni akar, mocorogjon, de semmi hirtelen mozdulat! Még a lámpánál is tök szar érzés, mikor a baloldalról hirtelen a jobboldalamra dől. Erő-ellenerő, a motort neked kell megtartani ilyenkor is, úgyhogy ezeket se engedd.
Számíts arra, hogy jóval nagyobb lesz a féktávod!! Erre nagyon készülj! Nagyobb követési távolság, lámpáknál nagyon figyelj.
Sokan mondják, hogy fékezésnél támaszkodjon a tankra az utas.. egy 125-ös motornál akkorát úgyse fogsz tudni fékezni, hogy letoljon téged a nyeregből. Én mindig azt mondom nekik, hogy kapaszkodjanak csak belém folyamatosan (fiú-lány egyaránt! inkább nézzenek b*zinak, de legyek biztonságban)
Neked pedig: fékezésnél (főleg ha tényleg beléd kapaszkodnak) próbálj rászokni arra, hogy nem a kormányon tartod magad (valamennyire úgyis ott fogod). A térddel a tankot szorítva meg tudod magadat tartani. Ha egyedül ülnél a motoron, akkor egészen annyira tudnád, hogy a kormányon semennyire nem támaszkodnál, csak fognád. Ha az utas a hátadnak dől, akkor ennyire valószínűleg nem fog menni, de nagyon sokat könnyíthetsz a kormányon így.
Hátsó kerék nehezebben könnyül el, tehát jobban tudod használni, mint mikor egyedül ülsz rajta.
Akármilyen lassan is mentek, sose menj ki a sáv legszélére! Menj a közepén. Váltsanak csak sávot, ha előzni akarnak. Az első pár méteren utassal kicsit "kacsázni" fogsz a kanyarban, akkor megérted, hogy miért.
Ezek jutottak így elsőre eszembe. A legfontosabb, hogy az elején inkább lassan menj, szokd meg! Másképp viselkedik a motor!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!