Yamaha tzr 50 tuningolás?
Helló
Van egy Yamaha tzr 50 em gyári 2007-es 95 a végsebessége és az lenne a kérdésem hogy lehetne belőle többet kihozni a úgy hogy 50ccm es marad szóval a hengeren kívül mit lehetne csinálni ?
Ha 95ötöt megy, akkor már nem valószínű hogy gyári. Szerintem első körben mérd fel a motor állapotát. Tényleg jót mutat e az óra, néha egy lánckerékcsere is elég ahhoz, hogy már ne mutasson jó értéket. Nézd meg mekkora lánckerék van elől. Vizsgáld meg a karburátorodat. Milyen típusú és milyen torokátmérőjű. Milyen legszűrőd van. Milyen a kipufogód. Gyujtás gyári e és van fordulatszám szabályó benne.
Egyszerű dolgok is sokat számítanak, pl új légszűrő. Nagyobb lánckerék vagy benzinszűrő csere. Ha ezen túl vagy motorozás közben próbáld ki, mely fordulatszámon megy jól a motor, hol gyenge. Van-e esetleg torpanás. Ha úgy érzed nem tökéletes érdemes lehet a karbin finomhangolni. Ha minden ideális jól gondold meg hogy hozzányúlsz-e. Mert sok idő egy új tuningelemmel összehangolni a rendszert. Ráadásul eszközigényes. A tapasztalataid alapján itt lesz az idő felkeresni egy szakit - azaz hol kell a plusz. Ő majd tudni fogja, hogy air boxot, vagy 19-es karbit vegyél...
Nem érdemes a gyujtást bántani. Több tesztet is láttam már akik kimérték a teljesítményt. A legtöbbször alig volt teljesítménynövekedés, ha egyáltalán volt.
Karburátort cserélni is csak akkor van értelme, ha nagyobb henger kerül rá, vagy a meglévő igen kicsi.Esetleg kipróbálhatsz egy nagyobb Dellorto Phbg 19-es torokátmérőjű karbit. Venned kell főfúvóka készletet, alapjárati fóvókákat és egyszerű fúvóka kalibert. A gyári karbit így teljes egeszében elrakhatod, ha mégse sikerül beállítani. A PHBG karbi az air boxxal nagyon megyőző lesz. Sokkal jobban gyorsul a motor, tán még a fogyasztása is jobb lesz. De a beállítás sok időt igényel. Ha érdekel a szerelés és elég kitartó vagy, netalán van is gyakorlott segítség, biztosan elégedett leszel.
Rezót nem bántanám, mert azt hengerhez tervezik és gyártják. Ráadásul a legtöbb darab igen hangos. "ébredj lakótelep" lesz.
Nehéz így megmondani. Nőni fog, mert több levegőt és benzint tudsz megetetni vele. Ami viszont biztos, hogy sokkal jobban fog gyorsulni, és többet is fog forogni a motor.
Az az igazság, hogy végsebességre már a motorod aligha fog tőbbet tudni. Csak ha többet forog. A legtöbbet, a köbcenti tuning hozza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!