Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Yamaha tzr 50 tuningolás?

Peaker141 kérdése:

Yamaha tzr 50 tuningolás?

Figyelt kérdés

Helló

Van egy Yamaha tzr 50 em gyári 2007-es 95 a végsebessége és az lenne a kérdésem hogy lehetne belőle többet kihozni a úgy hogy 50ccm es marad szóval a hengeren kívül mit lehetne csinálni ?



2014. aug. 6. 21:25
 1/10 joco5582 ***** válasza:

Ha 95ötöt megy, akkor már nem valószínű hogy gyári. Szerintem első körben mérd fel a motor állapotát. Tényleg jót mutat e az óra, néha egy lánckerékcsere is elég ahhoz, hogy már ne mutasson jó értéket. Nézd meg mekkora lánckerék van elől. Vizsgáld meg a karburátorodat. Milyen típusú és milyen torokátmérőjű. Milyen legszűrőd van. Milyen a kipufogód. Gyujtás gyári e és van fordulatszám szabályó benne.

Egyszerű dolgok is sokat számítanak, pl új légszűrő. Nagyobb lánckerék vagy benzinszűrő csere. Ha ezen túl vagy motorozás közben próbáld ki, mely fordulatszámon megy jól a motor, hol gyenge. Van-e esetleg torpanás. Ha úgy érzed nem tökéletes érdemes lehet a karbin finomhangolni. Ha minden ideális jól gondold meg hogy hozzányúlsz-e. Mert sok idő egy új tuningelemmel összehangolni a rendszert. Ráadásul eszközigényes. A tapasztalataid alapján itt lesz az idő felkeresni egy szakit - azaz hol kell a plusz. Ő majd tudni fogja, hogy air boxot, vagy 19-es karbit vegyél...

2014. aug. 8. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Az óra jól mutat esetleg kevesebbet mér mivel ha mentünk motorozni haverokkal őnáluk (aprilia rs 50 ) azt írta az óra hogy 105 km/h . A fordulatról annyit hogy 5000 be torpan egy picit de utána meg indul 9000 kedveli legjobban ott a legjobb
2014. aug. 11. 14:40
 3/10 anonim ***** válasza:
egy nagyobb karburátor, és egy rezó, és előre egy nagyobb lánckerék, amit elsősorban tennék rá, ha pedig jobban bele akarsz mélyülni akkor gyújtás, és lehet kapni 50ccm tuning hengereket, több/nagyobb felömlőkkel
2014. aug. 11. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
de az előttem szólóval énis egyet értek, mert énis tuningoltam a gépemet, és sok időbe, próbakörbe tellett mire összeállt, egy nagy hengert nem nagy kunszt rá b*ni mint ahogy sokan csinálják, és mindent hagynak mást gyárinak, de pl a karbit belőni úgy, hogy jól menjen, az nem volt egyszerű dolog :)annyiszor szedtem le, meg raktam föl, hogy rámutattam, és inkább lejött magátol :))
2014. aug. 12. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Ha vennék pl. egy ilyen cdit [link] avval gyorsabb lenne esetleg vagy változna valami ? Amúgy a henger 50 es ként és gyárinak alkarom meg hagyni mert így is kötözködnek a rendőrök hogy nem ötvenes evvel a szöveggel indokolták meg hogy mért nem 50 es " Vízhűtéses 50 es motor nem léteik " XD
2014. aug. 12. 22:16
 6/10 joco5582 ***** válasza:

Nem érdemes a gyujtást bántani. Több tesztet is láttam már akik kimérték a teljesítményt. A legtöbbször alig volt teljesítménynövekedés, ha egyáltalán volt.

Karburátort cserélni is csak akkor van értelme, ha nagyobb henger kerül rá, vagy a meglévő igen kicsi.Esetleg kipróbálhatsz egy nagyobb Dellorto Phbg 19-es torokátmérőjű karbit. Venned kell főfúvóka készletet, alapjárati fóvókákat és egyszerű fúvóka kalibert. A gyári karbit így teljes egeszében elrakhatod, ha mégse sikerül beállítani. A PHBG karbi az air boxxal nagyon megyőző lesz. Sokkal jobban gyorsul a motor, tán még a fogyasztása is jobb lesz. De a beállítás sok időt igényel. Ha érdekel a szerelés és elég kitartó vagy, netalán van is gyakorlott segítség, biztosan elégedett leszel.

Rezót nem bántanám, mert azt hengerhez tervezik és gyártják. Ráadásul a legtöbb darab igen hangos. "ébredj lakótelep" lesz.

2014. aug. 14. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
kösz a választ/válaszokat :) azért ég várom a köviket is
2014. aug. 14. 12:44
 8/10 A kérdező kommentje:
És egy 19es karbi menyivel lenne erősebb és gyorsabb ? pl. ha most 95 megy 16 os karbival akkor 19 es karbival 110 ? vagy többet kevesebbet ? és menyivel nőne a fogyasztás ?
2014. aug. 14. 18:20
 9/10 joco5582 ***** válasza:

Nehéz így megmondani. Nőni fog, mert több levegőt és benzint tudsz megetetni vele. Ami viszont biztos, hogy sokkal jobban fog gyorsulni, és többet is fog forogni a motor.

Az az igazság, hogy végsebességre már a motorod aligha fog tőbbet tudni. Csak ha többet forog. A legtöbbet, a köbcenti tuning hozza.

2014. aug. 14. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
kösz de köbcentin nem akarok változtatni és kösz a választ :)
2014. aug. 15. 08:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!