Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon miért nincs a...

Magyarországon miért nincs a robogózásnak kultúrája?

Figyelt kérdés

Ha nyáron jó az idő akkor sem lehet sok robogóst látni. Manapság egy használt robogó 150.000ft. Aki tud magának venni 800.000ft vagy 1 millió ft körül autót az egy 150.000ft-os robogót is tudna venni. Ehelyett inkább megy a klíma a kocsiban.

Igaz hogy az autó biztonságosabb de 2 robogó ritkán ütközik és ha több lenne a robogó az utakon akkor az autók is kevesebb balesetet okoznának.

20km-es távig nagyon jó a robogó és kifizetődőbb is, ugyanis fele annyit fogyaszt mint egy kis benzines autó.

Ha nem kell az embernek csomagot cipelnie és egyedül utazik rövid távon, akkor egy rakás pénzt dob ki az ablakon ha nyáron, jó időben autóba ül.


Robogónak fele annyi parkolóhely kell.

Segédmotorosnak nem kell parkolási díjat fizetnie.

A lámpánál a sort megkerülve előremehet.

Segédmotorra nem kell műszaki, nem kell adózni utána.


2014. aug. 6. 17:13
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:

"a 30 évesek is odavannak az autókért pedig 10 évvel ezelőtt már simán lehetett venni autót mindenféle várakozás meg kenőpénz nélkül."

De a mai 30-asokat olyanok nevelték, akiknek még a saját autó megszerzése volt az életcéljuk, ezért otthon folyamatosan azt hallgatták, hogy hány évet kell várni a befizetett Zsigulira, kinek kell csúsztatni, hogy hamarabb át lehessen venni és hasonlók. A következő generáció, a mai 30-asok gyermekei talán már nem lesznek ennyire autóbolondok.

2014. aug. 7. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 boschatt válasza:

"50köbcenti kevés egy városi közlekedéshez."


Ez abszolút nem igaz, de egyet értek vele:)

Anno 50-essel kezdtem én is, igaz, egy váltós supermoton (kátyúk kipipálva), minarelli AM6 50-60-ra felugrik hamar 80-85 volt a vége.

Éreztem, hogy kevés.

Jött Suzi DR125SM 70-80-ra tisztességesen feltol (4 ütem, megjelent a "nyomaték" fogalma), 95-100 a vége.

Éreztem, hogy kevés. (Még mindig város)

Most egy 700-as Yamahán ülök, meghúzom a gázt és... megy:)

Érzem, hogy kevés, de nem a technika. És miért?

Buda külváros: 4-kor elrajtolok melóból, 50-es szakasz, viszonylag üres út, szinte kereszt utca nélkül, 70-80-al tekerek mert gonosz gyorshajtó vagyok (meg mert kb mindenki más is ennyivel megy), mire úgy húz el mellettem egy Passát, hogy a sisak majd lerepül a fejemről. De semmi gond, Ő nagyon siet, az út végén meg van egy jó rövid lámpa ami szépen összeszedi a sort, ott újra találkozunk, előre megyek és aznap nem látom többet. Minden héten eljátsszuk 1-2 alkalommal, Ő siet...

De a héten pl poroszkálok 50-el valahol a zuglóban, mire látom, hogy régiszvift érkezik NAGYON! lehúzódtam, intettem "mennyél barátom" utca végén lámpa, lámpa előtt sor, motorral előre, többet nem láttam.

De az ötvenessel még ott van a legrosszabb, ami hálistennek nagymotoron megszűnt (már a 125-ösön is): A "Meg kell, hogy előzzem!" effektus. Tőled 20 méterre áll a sor, jön mögötted az egyorrú és elkapja a láz és "Még beférek elé!" felkiáltással beesik eléd. Hállelujah, elöttem vagy, most kerülhetlek ki... Aki bringázik, szerintem az is tudja miről beszélek.

Úgyhogy nem, nem feltétlen az 50 ccm kicsi, az autósok "bátorsága" túl nagy. És itt persze nem az összes autóst értem, több "profi" sofőrünk van, akik mellett nagyon kellemes motorozni, de van az a pár idióta akik... sietnek... a következő lámpához... (meg persze van sok más állatfaj)

Hogy van-e értelme még ilyen körülmények között is robogózni? Járt valaki az utóbbi... (nem tudom mióta) időben a Hungária körút környékén autóval a délutáni csúcsban? Nem? Senki? Meg úgy igazából szinte bárhol Budapesten, a nyáron: Azt vettem észre, itt az utakat/sávokat lezárják, az alagutakat betömik és mindenhova lámpákat telepítenek. (Meg ideiglenes buszsávot:))

2014. aug. 7. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 Eilden Somnus válasza:
Szia. Az én véleményem a következő: még kb. 2 kormányváltás és igen is lesz kultúrája az olcsó robogóknak. Ma még nincs mert sok a kocsi. Olcsó zombi autókkal van tele a magyar picc és ez jobbnak tűnik. Egyenlőre. Nekem is van két kocsim. Az egyiket 2 hónapja nem láttam mert még nem került sorra a szerelőnél. Kevesen vállalják a váltókulissza cserát egy 20 éves mercedesben. A fiat punto még megy. Ezért is vettem egy robogót. Ha jobb lesz az idő, a városban inkább ezzel járok.Isten bizony hogy jobban járok vele mindennél. Persze nem helyettesíti az autót, de számoljuk csak meg hogy 10 autóból hány ember is ül a kocsiban reggelente? Mindig tele az a kocsi? Persze még szegényedni kell a népnek hogy motorra üljön de eljön majd az az idő is. Másik ok abban van hogy sok a bunkó autós akik miatt a városi robogózás kissé veszélyes. Ha tudod a városban tartani a 60 km/h-t akkor nem szívóznak veled. (mondjuk nálunk megyei jogú városban ) Azalatt azonban életveszélyben vagy. Tehát képzettnek kell lenni. Néha úgy nyomom neki mint egy őrült tini mert muszáj. Mindkét féket meg a visszapillantókat is használni kell, meg a sávokat is el kell foglalni ahol lehet. Vegyenek észre. Persze ez akkor is 1 utas képződmény. Ha már ketten vagytok akkor marad az auto. Vagy alakítunk egy robogós klubbot...
2017. jan. 30. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!