Magyarországon miért nincs a robogózásnak kultúrája?
Ha nyáron jó az idő akkor sem lehet sok robogóst látni. Manapság egy használt robogó 150.000ft. Aki tud magának venni 800.000ft vagy 1 millió ft körül autót az egy 150.000ft-os robogót is tudna venni. Ehelyett inkább megy a klíma a kocsiban.
Igaz hogy az autó biztonságosabb de 2 robogó ritkán ütközik és ha több lenne a robogó az utakon akkor az autók is kevesebb balesetet okoznának.
20km-es távig nagyon jó a robogó és kifizetődőbb is, ugyanis fele annyit fogyaszt mint egy kis benzines autó.
Ha nem kell az embernek csomagot cipelnie és egyedül utazik rövid távon, akkor egy rakás pénzt dob ki az ablakon ha nyáron, jó időben autóba ül.
Robogónak fele annyi parkolóhely kell.
Segédmotorosnak nem kell parkolási díjat fizetnie.
A lámpánál a sort megkerülve előremehet.
Segédmotorra nem kell műszaki, nem kell adózni utána.
"a 30 évesek is odavannak az autókért pedig 10 évvel ezelőtt már simán lehetett venni autót mindenféle várakozás meg kenőpénz nélkül."
De a mai 30-asokat olyanok nevelték, akiknek még a saját autó megszerzése volt az életcéljuk, ezért otthon folyamatosan azt hallgatták, hogy hány évet kell várni a befizetett Zsigulira, kinek kell csúsztatni, hogy hamarabb át lehessen venni és hasonlók. A következő generáció, a mai 30-asok gyermekei talán már nem lesznek ennyire autóbolondok.
"50köbcenti kevés egy városi közlekedéshez."
Ez abszolút nem igaz, de egyet értek vele:)
Anno 50-essel kezdtem én is, igaz, egy váltós supermoton (kátyúk kipipálva), minarelli AM6 50-60-ra felugrik hamar 80-85 volt a vége.
Éreztem, hogy kevés.
Jött Suzi DR125SM 70-80-ra tisztességesen feltol (4 ütem, megjelent a "nyomaték" fogalma), 95-100 a vége.
Éreztem, hogy kevés. (Még mindig város)
Most egy 700-as Yamahán ülök, meghúzom a gázt és... megy:)
Érzem, hogy kevés, de nem a technika. És miért?
Buda külváros: 4-kor elrajtolok melóból, 50-es szakasz, viszonylag üres út, szinte kereszt utca nélkül, 70-80-al tekerek mert gonosz gyorshajtó vagyok (meg mert kb mindenki más is ennyivel megy), mire úgy húz el mellettem egy Passát, hogy a sisak majd lerepül a fejemről. De semmi gond, Ő nagyon siet, az út végén meg van egy jó rövid lámpa ami szépen összeszedi a sort, ott újra találkozunk, előre megyek és aznap nem látom többet. Minden héten eljátsszuk 1-2 alkalommal, Ő siet...
De a héten pl poroszkálok 50-el valahol a zuglóban, mire látom, hogy régiszvift érkezik NAGYON! lehúzódtam, intettem "mennyél barátom" utca végén lámpa, lámpa előtt sor, motorral előre, többet nem láttam.
De az ötvenessel még ott van a legrosszabb, ami hálistennek nagymotoron megszűnt (már a 125-ösön is): A "Meg kell, hogy előzzem!" effektus. Tőled 20 méterre áll a sor, jön mögötted az egyorrú és elkapja a láz és "Még beférek elé!" felkiáltással beesik eléd. Hállelujah, elöttem vagy, most kerülhetlek ki... Aki bringázik, szerintem az is tudja miről beszélek.
Úgyhogy nem, nem feltétlen az 50 ccm kicsi, az autósok "bátorsága" túl nagy. És itt persze nem az összes autóst értem, több "profi" sofőrünk van, akik mellett nagyon kellemes motorozni, de van az a pár idióta akik... sietnek... a következő lámpához... (meg persze van sok más állatfaj)
Hogy van-e értelme még ilyen körülmények között is robogózni? Járt valaki az utóbbi... (nem tudom mióta) időben a Hungária körút környékén autóval a délutáni csúcsban? Nem? Senki? Meg úgy igazából szinte bárhol Budapesten, a nyáron: Azt vettem észre, itt az utakat/sávokat lezárják, az alagutakat betömik és mindenhova lámpákat telepítenek. (Meg ideiglenes buszsávot:))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!