Csak szerintem butaság a kipufogó tuning? Miért akarja valaki az autóját egy roncshoz hasonlóvá tenni?
Ezek boyracerek, a fél város rajtuk szokott röhögni.
Barátnőm öccse mindig úgy indult a kocsijával (3-as golf), hogy nagy fordulaton pörgette a kocsit 1-esben, mert annak sportos hangja van. Direkt úgy robogott végig a buszmegállóban.
Egy ideje kicsit visszavett az arcából amióta megcseszték egy piros lámpánál 50ezerre.
De azóta vett sport légszűrőt is mert jó a hangja. A kocsit pedig ültetni akarja alacsonyabb rugókkal. Igaz akkor a legkisebb járdára se tud majd felállni illetve sok helyen le fog érni/ütődni a kocsi alja ahol szar az út.
Ezzel kompenzál, erre áll fel, nemtom.
Amúgy én is a csendességet tudom értékelni.
Az az igazság, hogy egy V6-V8-as motornak a hangja általában mindeninek, a laikusoknak is tetszik. Ezeknek a motoroknak jellemzően nem hangos, hanem mély, kellemesen mormoló hangjuk van, és általában az ilyen autók mind nagyon erősek és birnak menni.
Na azonban akinek csak 1.4-1.6-os autóra jut, akkor annak is kell a szép hang, de nem lehet megoldani másképp, csakhogy hangos legyen, de nem baj, legalább hallja mindenki, nem baj az sem, hogy a sofőrnek is már zúg a feje estére, a lényeg hogy "szép" hangja van és ha "szép" hangja van, akkor erős is...
De nekem autószeretőként is a csend jön be, nem bánom, ha egy nagyon picit hallatszik a motor, de inkább csend leyen. Mikor sétálok, nagyon tetszenek az ilyen Audi A6 meg hasonló kategóriájú massziv autók mikor elsuhannak, és csak a gumik surrogása hallatszik, nekem az sokkal jobban bejön.
Azt hiszik, h versenyautóban űlnek.
Az a baj a hangtalanokkal, h veszélyesek mert nem lehet őket észrevenni, nem veszik észre a gyalogosok... , ezért minden autónak megfelelő hangja kell , h legyen! (ezt nem én találtam ki)
Azért azt hozzá kell tenni hogy vannak komoly kipufogórendszerek is amik nagyon jó hangot tudnak kölcsönözni az autónak. Csak ritkán látni ezekből.
A többség valóban inkább szánalmas mint előnyös.
"Csak szerintem butaság a kipufogó tuning?"
Nem csak szerinted az, ellenben nem egzakt butaság. a kipufogótervezés elég komoly áramlástechnikai tudomány, egy komoly sport/versenykipufogórendszer nem is olcsó mulatság és sokat befolyásol a motor karakterisztikáján. A kilukaszott, vagy olcsó sportdobos megoldásokat csak túlzással nevezném tuningnak, mivel a teljesítményt önmagában egy nagyobb hnagot eredményező sportdob nem befolyásolja, ellenben lehet szép hangot csinálni így az autónak. Megjehyzem nem mindegyik nagy hang szép. az hogy egy autó durrogó reccsegő, és az hoyg egy autó tragacs, egymástól két független dolog, rengetegen komoly sportautók kipufogóját is lecserélik, vagy átalakítják, mivel gyárilag nagyon halk minden autó, ellenben egy sport és vagy tuningolt kocsi nem jó hogy ha halk. Ha valaki pedig autót tuningol, az egy hobby, sőt van akinek már életforma, tehát nem egy egyszerű A-ból B-be jutást szolgáló közlekedési eszközről van ebben az esetben szó. Az ízléstelen nagy üvöltő hangot egy hozzá nem megfelelő teljesítményű autónál én sem szeretem, azonban az hogy neked hozzá nemértő laikusnak egy durrogó recsegő autó tragacs, még nem biztos hogy tényleg az. Persze a nappal forgalomban látható golfok, astrak és egyéb tök átlagos autók kiherélt kipufogóval az esetek nagy többségében tényleg az. Aki vesze yg sportautót, amit általában az ember a vezetés élménye miatt vesz, vagy méginkább aki autót tuningol, az nem szeretne abban az autóban hangtalanul suhanni, mert a megfelelő sportos hang fontos tényező a vezetés élményében. Még egy dolog, az szép, kellően de hangos sportos hang, nem azonjos a lukas kipugogójú repedtfazék hanggal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!