Karosszériát cserélnék egy autón, lehet ilyet?
Figyelt kérdés
Azt tervezem hogy üvegszövet-epoxi komozitból formázok egy saját karosszériát, egy meglévő gépkocsi futóművére méretezve. Így a hajtás, a fékek, a felfüggesztés mind biztosan nem rosszabb mint egyéb autón, csak vaskos műanyag kasztni kerülne a tetejére. Erre vonatkozó jogszabályok, méretezések, rendeletek érdekelnének, és persze tapasztalatok! Köszönöm előre is!2014. aug. 5. 21:45
1/6 anonim válasza:
A mai autók önhordó karosszériával készülnek, a futómű magához a kasznihoz van rögzítve, nem egy különálló egységet képeznek. Erre a célra egy alvázkeretes autó kellene, de ezek már ritkák. Ilyen pl. a bogárhátú VW, a Wartburg vagy esetleg a terepjárók között van néhány.
2/6 anonim válasza:
Persze lehetséges, amennyiben meghagyod a karosszéria fontos elemeit, ami tartja a felfüggesztéseket, motort, váltót. Szerintem kivitelezhető, csak sajnos a drága kis országunkban ennek sincs keletje, mert egy temérdek, bejárhatatlan útja van ennek.
Engedélyeztetni a kpm-nél, kérvényeket írni, minden egyes főbb módosításról műszaki tervet készíteni, ezekkel fordulni a közlekedési hatóságnál.
Volt egy youtube-os videó, igaz ott egyedi motort akartak építeni, de azok vonatkoznak ide is.
Keresd ki, XMOTOR EGYEDI ÉPÍTÉSŰ CHOPPER
3/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors válaszokat! Én arra gondoltam hogy mondjuk egy golf vagy lada futóművét leszedni, az eredeti felfüggesztési pontokat egy fémkerettel összekötni, és így egy alvázas autót kapnék, amire különben elvileg nem lenne szükség mert a 12-17 réteg kompozit önmagában elég erős lenne. Még egy probléma, hogy az autó formája miatt nem lehet az első felfüggesztés toronycsapágyas, mert ez egy régi Rolls Phantom III karosszéria lenne, aminek ilyen kerékbuborék sárvédője van, tehát olyasmi megoldás volna jó mint a skoda rövidrugós konstrukciója.
2014. aug. 6. 20:38
4/6 anonim válasza:
Ha az autó csak showcar (kiállítási, bemutató autó) lesz, akkor igen, persze. De hogy ez az életben nem kap rendszámot kishazánkban, abban mernék fogadni. Max. tréleren vagy autómentőn lehetne mozgatni. Valamint ütközésvédelemből nem szerencsés a műanyag kasztni. Persze gondolom csővázra épül, ami egyfajta bukókeret is, de azért.. Esetleg építhetnéd egy terepjáró alvázára. Strapabíró, hosszú, és aránylag széles létravázak, keresve se találhatsz jobbat.
5/6 A kérdező kommentje:
A kompozit anyag ha van egy 10-15 réteg erősebb is mint a fém. Nem a Suzuki féle fém, hanem egy agresszívabb VW. Repülőgépeket építenek ilyenből. A kasztnit egy alváz tartaná, ami összeköti az első és hátsó futómű gyári felfogatási pontjait, és tartja a motort. A lökhárítók krómacélból lesznek, kapcsolódva az alvázhoz. A terv hogy egy skoda 120 első felfüggesztését kombináljuk egy hátsókerekes autó motorjával és farfutójával, pl. egy öreg mercedesnek.. Levehető keménytetővel, hat ülőhellyel, és egy kis motorral, mert a kasztni így kb 500 kiló lehet, meg 2-300 az alváz és egyéb. Csak a törvényekkel vagyok elakadva. Van valami hely ahol az ide vonatkozókat tanulmányozhatnám?
2014. aug. 11. 18:28
6/6 A kérdező kommentje:
[link] Majdnem ugyanilyen karosszéria, csak egyszerűbb formákkal, hogy könnyen kimunkálható legyen a habból, amire a 15 réteg üvegszövet kerül.
2014. aug. 11. 18:30
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!