Beszitál a motorbicikli eleje mitől lehet?
Szerintem nem a féktárcsa lesz, mert ha az lenne akkor fékezéskor szitálna. Első körben egyszerű dolgokat zárj ki. Például a gumi nem szálszakadásos-e. Ha öreg, vagy kopott akkor cseréld le. Milyen a kormány csapágy holtjátéka, pl. behúzott első fék esetén ha megpróbálod előretolni van-e kottyanás. Ha van és kónuszos golyós konstrukció, húzni kell a körmös anyán. És ha nem segít persely golyó csere.
Ha egyik se vált be, akkor más a teendő küllős és fix öntött kerekek esetén.
Mindkét kerék kiegyensúlyozását ellenőrizni lehet, úgy ha a motor elejét megemeled. Úgy hogy ne dőljön el de a kerék szabadon átforogjon és a villaszárhoz nyomsz pl egy ceruzát. A ceruza vége épp hogy csak ne érje a felni szélét. Miközben forgatod a kereket látni fogod, hogy hol üt a tárcsa. Minél nagyobb a felni\gumi ütése annál kisebb sebességnél jelentkezik a vibráció.
Küllős kereket ügyes mester is kiegyensúlyozza, de bicikli boltban is megcsinálják. Fognak szólni, ha a felni esetleg kukás, vagy még a küllők feszítésével orvosolható a dolog.
Öntött vagy telikerék esetén, már nem olyan egyszerű a dolog, gumisnál meg lehet próbálni kiegyensúlyoztatni, súlyok felhelyezésével. Ha nagyon nem segít cserélni kell.
Hogy tud az acélfelni tönkremenni? Tipikusan akkor ha valaki telibe talál egy fát, vagy kerítést :)
Ha nem állsz úgy anyagilag hogy cseréld a kereket érdemes lehet még felcserélni az első és hátsót. (Persze ha lehetséges). Így az első kerék szitálása megszűnik, viszont a hátsó szilentjeid és kerékcsapágyaid előbb utóbb megadják magukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!