Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Beszitál a motorbicikli eleje...

Beszitál a motorbicikli eleje mitől lehet?

Figyelt kérdés
2014. aug. 5. 21:06
 1/5 anonim ***** válasza:
Egyenetlen féktárcsa, 8-as van a kerékben.
2014. aug. 5. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül. Nekem is ez a problémám. A motor egyenesen fut, csak egy bizonyos tempóban szitál be elengedett kormánnyal. De nem foglalkozok vele, mert nem szitál veszélyes mértékben, bár érdekelne, mitől lehet...
2014. aug. 6. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 joco5582 ***** válasza:

Szerintem nem a féktárcsa lesz, mert ha az lenne akkor fékezéskor szitálna. Első körben egyszerű dolgokat zárj ki. Például a gumi nem szálszakadásos-e. Ha öreg, vagy kopott akkor cseréld le. Milyen a kormány csapágy holtjátéka, pl. behúzott első fék esetén ha megpróbálod előretolni van-e kottyanás. Ha van és kónuszos golyós konstrukció, húzni kell a körmös anyán. És ha nem segít persely golyó csere.

Ha egyik se vált be, akkor más a teendő küllős és fix öntött kerekek esetén.

Mindkét kerék kiegyensúlyozását ellenőrizni lehet, úgy ha a motor elejét megemeled. Úgy hogy ne dőljön el de a kerék szabadon átforogjon és a villaszárhoz nyomsz pl egy ceruzát. A ceruza vége épp hogy csak ne érje a felni szélét. Miközben forgatod a kereket látni fogod, hogy hol üt a tárcsa. Minél nagyobb a felni\gumi ütése annál kisebb sebességnél jelentkezik a vibráció.

Küllős kereket ügyes mester is kiegyensúlyozza, de bicikli boltban is megcsinálják. Fognak szólni, ha a felni esetleg kukás, vagy még a küllők feszítésével orvosolható a dolog.

Öntött vagy telikerék esetén, már nem olyan egyszerű a dolog, gumisnál meg lehet próbálni kiegyensúlyoztatni, súlyok felhelyezésével. Ha nagyon nem segít cserélni kell.

Hogy tud az acélfelni tönkremenni? Tipikusan akkor ha valaki telibe talál egy fát, vagy kerítést :)

Ha nem állsz úgy anyagilag hogy cseréld a kereket érdemes lehet még felcserélni az első és hátsót. (Persze ha lehetséges). Így az első kerék szitálása megszűnik, viszont a hátsó szilentjeid és kerékcsapágyaid előbb utóbb megadják magukat.

2014. aug. 6. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
szerintem ez a gyroskóphatás, ezzel sokat küzdenek a motorkerékpárgyártók. Nem biztos hogy a te esetben 100%-ig ez, mert lehet olyan rendellenesség is amiket fentebb írtak de ha egyébként minden rendben van, akkor ez lehet a gyroskóphatás, ami egy bizonyos tempónál jelentkezik, ha jól emlékszem amikor a rázkódás frekvenciája eléri a szerkezet sajátfrekvenciáját, ez egy rezgéstani jelenség, kormánylengéscsillapító felszerelésével orvosolható elvileg.
2014. aug. 6. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Most lehet hogy ez a hatás nem a sajtátfrekvenciához kötődik hanem a két dolog tök más, akkor hha hülyeséget írtam bocs, de ez a sajátfrekvenciás dolog és a gyroskóphatás is létező jelenség az tuti.
2014. aug. 6. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!