Milyen az, amikor egy motor száraz, vagy nedves karteres? Mi a különbség köztük?
nedves karteres a hagyományos, van egy nagy olajbödön a motor alján, ebbe gyűlik/tárolódik az olaj, innen szívja fel az olajpumpa, és nyomja a megfelelő helyekre
a száraz karteresnél nincs ilyen nagy teknő a motor alatt, hanem ami lefolyik a forgattyúsház aljára, azt egy szivattyú rögtön átnyomja egy olajtartályba, és az olajpumpa ebből a tartályból végzi ugyanazt a feladatot, amit az előbbi esetben a karterben lévő pumpa tesz
hétköznapi autókban nem használnak száraz karteres olajozást, mert felesleges, és a 2 pumpa, meg külön olajtartály és egyéb kiegészítők miatt drágább, és bonyolultabb
előnye az, hogy a motort alacsonyabban lehet beépíteni az az autóba, ez sportautóknál fontos, mert a súlypont alacsonyabbra kerül, jobb lesz az autó kezelhetősége, mivel nem kell alá egy mély teknő az olaj tárolására, hanem megoldható egy külön, (pl a motor mellé/mögé/elé) helyezett tartállyal...
Illetve az olaj jobban tud hűlni a forró alkatrészektől távolabb, biztosabb az olajellátás (lévén a karter alján jobbra-balra hullámzás nem zavar bele a szivattyú munkájába - pl. Ladák kilinccsel előre vett kanyarban)...
De tényleg annyival komplikáltabb és drágább, hogy utcai használatra nem éri meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!