Azt jelzi az autó a műszerfalon (menet közben is) hogyha olajcsere szükséges? Ha igen akkor elég ha akkor cserélek olajat mikor ezt kijelzi?
A műszerfalon a visszajelző az olaj nyomása alapján kezd világítani. Tehát ha nem éri el a kellő értéket, akkor akkor kezdi.
Ha már világít, akkor nagyon a minimum alatt van, hallottam olyanról is, hogy a nívópálca már bele sem ért az olajba, tehát nem szabad ebben hinni.
A másik, hogy a nyomás függ az olaj sűrűségétől is, tehát előfordulhat hogy indulásnál nem világít, de bemelegszik a motor, az olaj hígabb lesz, és elkezd világítani a visszajelző. Ilyenkor gázadásra kialszik mert a nagyobb fordulaton nagyobb lesz a nyomás.
Viszont a visszajelzőnek akkor van jelentősége ha elmegy az összes olajad hirtelen, amúgy illene otthon rendszeresen ellenőrizni, cserélni, és HÍG olajat beletenni.
A váltó és a motorolaj teljesen más, más sűrűséggel, stb. A motoré a motorban ken, az égéstérben is, lassan emiatt fogyogat is és sűrűbben kell cserélni. A váltóolaj nem fogy, kivéve ha tömítetlenség miatt elszivárog. Ez a zárt váltóházban keni a váltó alkatrészeit. Ritkábban kell cserélni (de kell!).
Ja és a visszajelzőid:
az olajos kis gin teáskannádnak világítania kell mikor gyújtásra teszed, de ahogy beindítod el kell aludjon (gyújtáson jelzi hogy amúgy müködik a visszajelző, beintítás után pedig csak akkor jelez ha már nagyon alacsony a nyomás)
De ez a kis gin teáskanna nem egyenlő a kérdésben említett olajcserés visszajelzéssel. Az olajcserés visszajelző az előre beállított km-enként jelzi hogy letelt egy intervallum, olajcsere kell, ritkábban nagyszervíz (vezérműszíj, vízpumpa)
Én ezt mindig úgy csináltam, hogy csere vásárláskor, majd mindig 10e km-enként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!