Kicsi és fürge autók?
Régebbi típúsokra gondolok 1millió ft alatt..
Pl. Suzuki Swift GTi,
Hothatch-ek amik még nem voltak:
- peugeot 306 s16
- peugeot 106 S16
- citroen xsara/saxo VTS
- ford escort/siesta XR3,
- ford focus ST170
- renault clio RS
- mazda 323 GT
- fiat punto GT
- fiat punto HGT
- fiat Bravo HGT,
- honda civic 1.6 VTI és 1.6 ESI
- mitsubitshi colt/lancer GTI
Igyekeztem olyat írni amit 1 milla betakar, és még léteznek olyan szinten, hogy érdemes foglalkozni vele, fiata ritmo abarth-ot, vagy renault 5 turbo-t pl. nem írom, mert már évek óta nincs kb. eladó Mo-on.
a fogyasztásról annyit, hogy ezek jobbára 1.6, 1.8, 2.0 literes motorral szerelt relatíve kis autók, nos egy átlag 1.8-as benzinmotoros autó, pl. egy középkategóriás komfortos sedan azért jobbára normál polgári felhasználásra készül, tehát aki ilyet vesz igenis néz a fogyasztást, hiba fogyaztanak sokat egy új hiperűr 1.4-es dízelhez képest. Tehát ugyanekkora motorral szerelt, ráadásul kisebb önsúlyú autóknál miért ne lehetne nézni a fogyasztást? Nekem ezek közül mazda 323 GT-m volt, 1.9-es 128 lóerős motorral, annyit evett, mint az 1.8-as V40-es volvo, tehát nem belehalós kategória. Előbbi 970 kg volt, a volga meg 1300+
szerintem ha békésen autózol vele, akkor is max 7-8 liter... Ha meg úgy használod, amire tervezték, akkor 10 felett... Ezekkel nagyon nem lehet spórolni, mert a tervezésükkor a takarékosság nem volt szempont, de a lábadon sok múlik. Igazándiból úgy éri meg szerintem, hogy (persze csak ha van rá mód) kell egy örömautó, amitől nem sajnálod a benzint (az itt felsoroltak bármelyike), meg kell egy minél olcsóbban fenntartható dízel (lehetőleg minél újabb, és minél KÖNNYEBB, azt nem kell sajnálni, és ha odafigyelsz megáll 4-5 liternél (pl. az új dacia logan produkálja ezt az adatot 1.5 dízelmotorral). Igaz, hogy a dácia nem szép, meg minden, de a legolcsóbban előállított, és fenntartható gép, és szerintem az újabb logan (asszem 2012-től gyártott) teljesen vállalható külsejű.
Remélem segítettem.
attol, h vki furge autot nez, nem azt jelenti, h ki kell nyomni a szemet 24/7be sztem, en nagyobb ccm es kocsikat veszek, ha kell megyek elozok, tudom h van tartalek, es nem kell uveghangra porgetni, ha elozni szeretnek, vszinu jobban is birjak a strapat, h nincsenek szetthajtva.
volt 2000es benzines mazdam 626 os, mar banom, h eladtam.
Japánokhoz drága az alkatrész, franciák ilyen korúan már szét esnek.
Németeket itthon drágán adják, kint olcsón. Azt is érdemes teljes körűen átnézetni. Egy millió Forintba meg bele is fér, ha jól alkudsz kint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!