Már régóta foglalkoztat az, hogy ha állandóan emelkednek az üzemanyagárak akkor mit tehetünk, hogy a pénzünk elég legyen a benzinre. Arra vagyok kíváncsi, hogy ha valakinek utaznia kell akkor melyek azok a vezetési trükkök amik hasznosak lehetnek? Természetesen tarthatjuk a garázsban is de vannak akinek minden nap munkájuk miatt használniuk kell és nem tudják megoldani tömegközlekedéssel. Szóval ha van valami jól bevált dolog a poénkodáson kívül akkor mondjátok el, szerintem másokat is érdekel. Köszönöm.
2010. jan. 10. 19:53
1/9 anonim válasza:
ha alig pörgeted meg mindent megcsinálsz hogy kevesebben egyen a gép akkorse fog 1 liternél többet javulnbi a fogyasztás , és csak 300 valahány Ft 100 kilométerenként
2010. jan. 10. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Alacsonyabb sebességfokozatban gyorsíts, magasabb fokozatban utazz, ne változtatgasd a sebességet ha nem muszáj, hanem döntsd el, hogy mennyivel akarsz menni, és tartsd azt a sebességet. Ha piros lámpához érkezel, és tudod, hogy pár másodpercen belül váltani fog, akko hamarabb fékezz, mert akkor később érsz oda, és addigra pont elindulnak előtted, így nem kell állóra fékezned. Ne használj fölöslegesen semmi elektromos dolgot (pl. hátső szélvédőfűtés - úgyis hamar végez), ha süt a nap ne használj fölöslegesen lámpát (természetesen ez csak lakott területen belül igaz). Dobáld ki az autóból a felesleges cuccokat, figyelj a keréknyomásra. És a legfontosabb: finoman kezeld a gázt.
2010. jan. 10. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Nekem egy kis 1.2-es Renaultom van. Én olyan 2600-2800-nál szoktam elváltani, ebben az intervallumban fogyaszt a leg kevesebbet, mert amikor felváltok a fordulat annyira nem esik le hogy erőlködjön az autó. A szelepek 3000 fölött kezdenek el dolgozni nálam, tehát 3000-4000 -ig fogyaszt szerintem a legtöbbet gyorsításnál. Én türelmes vagyok, nem szoktam "nehéz lábbal" vezetni, ez meg is látszik a fogyasztáson :)
De persze minden autó más, rá kell érezni hol érdemes váltogatni, vagy milyen fordulaton utazni.
2010. jan. 13. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
1. vagyok
a szelepek alapjáraton is dolgoznak nem kell ahhoz 3000 RPM :DD
2010. jan. 13. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Dolgoznak persze, de nálam 3000-nél kezdenek csak igazán. De ez a fogyasztáson is meglátszik, ha 4000 körül váltogatok 1-1,5 literrel többet eszik!
2010. jan. 13. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 A kérdező kommentje:
Igaz, hogy az sem jó ha 2000 alá esik a fordulatszám?
2010. jan. 13. 17:36
7/9 anonim válasza:
Minden motornak gyárilag van egy optimális hatásfoka ez általában 2000-3000 közötti tartomány(ford.számmérő-piros skáláig),így ezen belül érdemes tartani mindig. A légszűrő tisztasága is befolyásolja,a megfelelő guminyomás szintén,a lehúzott ablak(ok) szintén icipicit ront a fogyasztáson,illetve az elektromos terhelések is befolyásolják.
Motorfékezéses üzemben 0 a fogyasztás így az autó lassítására ezt is érdemes kihasználni amennyire lehet.(sebességfokozatban elengedett gázpedál kb 800-as fordulatig,ez alatt már adagolja az alapjárathoz benzint)
A legfontosabb tényező a lábad.
2010. jan. 14. 05:50
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Benzinesnél nem túl jó ha 2000 alá esik a fordulat, legalábbis nálam már erőlködik a motor ha 2000 alá esik a fordulat és rálépek a gázra.
2010. jan. 14. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
05:50: ne vedd kötekedésnek, de az alapjárat típustól függően 1200-1500 alatt már bekapcsol nem csak 800-nál. Amúgy mindent korrekten leírtál :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!