Ha fel van fúrva a segédmotor, akkor ha rendszám lesz, megszívtam?
szeretnék venni egy robogót,ami 50es,de felfúrták 70esre.
viszont már hallottam hogy pedzegetik hogy már ezekre is rendszám kell.
szóval ha el kell vinnem műszakira,ott el is bukom az egészet igaz?
nem szeretném,hogy jövő hónapban veszek egy robogót,az ősszel még használhatom,tavasszal meg mikor venném elő,már nem vihetem ki közútra...
nem értek hozzá,ez lenne az első robogóm.
jövőre szeretném letenni a 125-höz a jogsit,viszont kellene valami amin gyakorolhatok.
de ha már megvettem,akkor már legyen haszna is,eljárnék vele dolgozni közben-közben.
a munkahelyem 17km-el arrébb van,és azért ez jobb alternatívának néz ki,mint ha csak egy 50-el csettegnék.
A 70-essel is csak 40-el mehetsz, ugyanúgy, mint az 50-essel. Ha a rendőr lemeszel, bajod lesz belőle.
Ha pedig tényleg bejön rendszámoztatás (ne legyünk álszentek, nagy vezetőinknek kell a pénz), megint csak elhasalsz, nem segédmotornak lesz vizsgáztatva.
16km-t egy 50 es robogóval 20 perc alatt megteszek. Ugyan ezt a távot kocsival kb 5 perccel hamarabb teszem meg.
Ha felfúrod a motort akkor nyersz kb 2 percet. ez olyan sokat számít neked?
"A 70-essel is csak 40-el mehetsz, ugyanúgy, mint az 50-essel."
Ok, ezt még a rendőrök is elnézik, minden robogós megy legalább 50-60-al.
De ha be is vezetik ezt a rendszámot, nem vagyok benne biztos, hogy olyan halálpontosan le fogják mérni a henger méretét.
valószínű szerintem maradok valami olcsó 50esnél.
azt hittem ennél azért gyorsabb lesz,ha már fel van fúrva.
nekem ez a rendszámosdi még új,nem figyeltem hogy minden évben előveszik.
Előveszik mindig, de most szerintem komolyan is gondolják. Eddig mindig volt, aki lebeszélte róla őket, de most simán meg fogják szavazni, mint mondtam az előbb, kell a pénz.
Őszintén szólva a rendszámozásnak sok értelmét nem látom, ellenben egy műszaki vizsgáztatásnak már annál többet. Borzalom, sokszor milyen állapotú robogók, jönnek szembe az utakon.
Attól függ mi alapján fogják rendszámozni. Ugye az előírásokban a köbcenti is meg van kötve - ha bevezetnek valami ellenőrzési rendszert ÉS "köbölni" (a lökettérfogatot ellenőrizni valamilyen módszerrel) is fogják a motorokat, akkor az szívás.
De mivel minél többet mérnek, annál drágább a dolog mindkét félnek, a segédmotorosokat meg nem lehet akkora díjakkal megterhelni rendszeresen mint az autósokat (lévén akkor egy részük kihajítaná a kert végébe a kétkerekűét), így lehet csak ránézésre vagy a váz+motorszám alapján elhiszik.
Maga a rendszámozás nem rossz ötlet - mert bizony túl sokan élnek vissza a segédmotorokra vonatkozó laza szabályokkal.
Például kimegy az ember a munkahelye parkolójába és az smkp-k 25-30%-a 125-ös. Ami nekem nem fáj, mert motoros vagyok én is, tudom hogy kell a többlet erő, mert harmatgyenge egy szalonállapotú 50-es. De néha be kell ülnöm az autómba, aztán ha valamelyikük nekem jön, akkor hirtelen kiderülhetnek a szabálytalanságok és évekig polgári peres úton futhatok az autóm javításának költsége után, mert a biztosítási csalásra hivatkozva az 50/125-ös biztosítója majd nem akar fizetni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!