Golf IV/Bora vagy Inkább Passat?
Nagyon a dízelesek fele hajlok, főleg mert olcsóbban tudnék hozzájutni mint a benzinhez!
Városi rövid távra és hétvégi hosszú távra használnám(+nyaralás&kirándulás)
Évi 8-10000km-re!
Nyilván a benzin ésszerűbb lenne, ha csak az alkatrészeket nézzük, de üzemanyagban nekem éves szinten 60-80.000 lenne a difi a dízel javára!
Ha egyedül használod akkor elég egy Golf is. Ha kell a csomagrét akkor inkább a Passat. Megbízhatóságban semmi különbség sincs köztük. Bora olyan 2 közötti átmenet, volt a családban 2 is, baja nem volt csak családi autónak szűk, egy embernek sok.
Persze attól is függ mekkora a keret, a Passatot drágábban mérik.
Ahogy az első írta, ez méretfüggő. Ha kell a hely, akkor Passat, ha nem akkor jó a másik kettő is.
Üzemanyagban jól hangzik az évi 60-80 000megtakarítás, de ezeknél a dízeleknél ebben a korban már jönnek a tervezhető kötelező kiadós szervizek. Ha letérdel a lendkerék, akkor az kuplunggal és cserével karcolni fogja a 3 kilót, ez elviszi 3,5-4 évi megtakarításod.
Ha évi 30 000-ret mennél, akkor már ugyanez nem lenne probléma. Ezt is tartsd szem előtt.
Családi lesz, szóval inkább a Passat fele hajlok!
Alkatrészekből is meg tudok oldani sok mindent olcsóbban, pl. most néztem utána nekem 180.-ból kijönne a Kuplungszett+Lendkerék (Sachs) munkadíjjal!
Ami még Passatoknál nagy kiadás, az a lengőkarok cseréje, általában , ha jól tudom ilyenkor szokták eladni, illetve a féktárcsák+lengéscsillapítók együttes cseréjénél.
Komplett 8db-os lengőkarszettet 90.000-ért már tudok venni(Sidem), de ezt csak így gyorsba néztem, illetve 25-30 körül Monroe, Sachs, KYB Lengéscsillapítók is vannak párba.
Szerintem ez így nem veszélyes...
Már csak annyi kérdés maradt, hogy 90 vagy 110Le a nyerőbb a dízelekből(PD-t nem nagyon szeretnék)?
Még a BMW-re annyit, hogy van a családba egy E46 320Dezső, a fogyasztásán kívül nekem nem jött be, az meg már más kérdés, hogy valahogy nem sikerült a BMW-sekkel azonosulnom, persze van 1-2 kivétel mindig, de általában mindig ezek emberkednek az úton, aztán miattuk van a baj is(az arcoskodásról nem is beszélve)
Persze, az általad leírt árak nem veszélyesek, ha fel vagy rá készülve és tudod miért, mikor kell cserélni. De a legtöbben megveszik 750-ért a külföldről behozott B5-ös Passatot, mert milyen f axa, aztán amikor így hirtelen rá kell szórni 3 kilót, akkor meg felakad a szemük. :D
Ha családinak használod, akkor a 110 lovas, szükség lesz a +20 paripára. PD-t is nyugodtan választhatsz, azok is teljesen megbízhatóak. Azzal gondolom tisztában vagy, hogy általában a lendkerék+kuplung normál használatnál 280-380 000km között szokott csereérett lenni, szóval ha cserések akkor ezeknek valamelyik többszörösét futotta az autó.
A PDk is teljesen jók, azokból azért akad fiatalabb is. Az E46 meg nem egy kategória a Passattal, méretben kisebb. Méretben az E39/E60 van egy osztályban a Passattal.
És mondd már el nekem miért jó ha kormol egy TDI? O.o
Nekem is az van 110LE, de miért jó ez azt nem értem-.-
Vegyél 1.8 T-t aztán abba erő is van meg a fogyasztás se több sokkal mint az 1.6-os motoré
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!