Miért lett ekkora divat a téli gumi nyáron?
10-ből 8 ismerősöm már folyamatosan téli gumin van. Azt mondják, keveset mennek, nincs kedvük cserélgetni, 2 szettet tartani.
Pár éve ez nem volt jellemző nem? Szerintem inkább anyagi kérdések állnak a háttérben.
Lehet hogy igazad van. :-)
Független tesztet nem tudsz valahol?
Érdekelne.
Persze a gumigyáros úgy is azt mondja hogy cseréld le és vegyél másik gumit is.
Neki nem szabad azt mondania hogy elég egy garnitúra mert eladó a gumi. :-)
"Elméletben rendben van, de az igazság, hogy a reakcióidőn sokkal több múlik."
Ezt hogy érted? A reakcióidőd elvileg télen-nyáron ugyan annyi, nem függ a külső hőmérséklettől. Tehát reakcióidő + 6 méter.
Így is, úgy is van 6 méter a különbség.
Valamint a reakcióidődön nagyon nem tudsz változtatni. De a 6 méteren az évszaknak megfelelő gumi használatával igen.
Az egyik autómon most nekem is téli maradt fent. Olyan rettenetes teljesítménnyel rendelkezik az 1.7 szívódezső, hogy még autópályán sem megyek vele 100km/h-nál gyorsabban ( ott már hangos is ), meg igazából a 90-es tempóban eszik jól a verda.
Az teljesen oké, hogy vészfékezésnél 6 méter a fékút különbség, de legyünk őszinték, az átlag magyar nem tart kellő követési távolságot, így az azon a 6 méteren múlik. Épp tegnap néztem az M7-esen a Balaton felé igyekvő csordát, Siófoktól Érdig összefüggő autósor jellemzően maximum 10-15 méteres követési távolsággal. Na ilyenkor halál mindegy, hogy 36 vagy 42 méter a fékút, mert úgy is összetörik egymást egy fékezésnél :D
A másik autómhoz van egy garnitúra téli gumim acélfelnin és egy garnitúra nyári gumim könnyűfémen, viszont ezzel már azért 90-nél gyorsabban is járok, illetve ez az autó nettó tömege is közel duplája a kis szívóD-nek. itt biztosan hamar elfogyna a téli gumi,de a másikon teljesen jól bírja.
Üdv. Nekem is téli van még fent Mischelin Alpin. Az autó egy 2008 A6 3.0Tdi. A nyàri pihen a garàzsban. Azért alakult igy mert idén nyàron nem dolgozom mert építkezem. Nem megyek olyan sokat meg lusta is voltam elcipelni a gumishoz. Azzal nyugtatom magam hogy ugy is sokat jàrok horgàszni ott meg ugy is van hogy sàr van igy jobb a téli.
Lényeg a megszokott heti kb 1.500km helyett most megyek 100km ert. Na meg a lustasàg. :)
Nekem is Michelin Alpin A4-es a téli 195/65R15-ös, lemezfelnin dísztárcsával. A nyári meg Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/45R17-es méretben gyári aulfelnin.
Ha nagyon lusta lennék és nem mosnám le rögtön a leszerelt felniket és gumiápolóval se kezelném le a gumikat, csak csere azt kész, fél óra alatt bőven meglennék vele.
Én azért 20 csavart ki tudok csavarni és vissza. Ha centiroztatni kell vagy gumit cserélek, akkor megyek gumishoz természetesen.
Szerelni ezen felül én sem nagyon szoktam, mert pl egy olajcseréhez is csápos emelő kell, mert olyan burkolat van a motor alatt, hogy még aknán se nagyon lehet lenyitni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!