Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem izzit az aitó nyáron?

Miért nem izzit az aitó nyáron?

Figyelt kérdés
van egy opel y20dth motorkóddal, télen izzit ahogy kell, és indulis, elég jól... de viszont ahogy ki jön a nyár, nincs izzitás, és sok inditózás után indul be, van amikor 2x 3x kell 5-10 másodpercig hajtani hogy elinduljon...

2014. júl. 16. 21:20
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Mert úgy van az izzításvezérlőben megírva a szoftver hogy csak 10 fok alatti külső hőmérsékletnél izzítson.

Legalábbis nekem Z17DTH-m van és az így működik.

Egyébként kipróbáltam egyszer azt is, hogy télen két napi állás után -4 fokban lehúztam az izzításvezérlő kábelét. (Nem csak szórakozásból, mást teszteltem az elektromos rendszeren hibafelkutatás során.)

Teljesen a szokásos módon indult az első 2-3 főtengely fordulat után. Csak az első fél percben olyan volt a hangja, mint valami dízelmozdonynak. Mintha időnként kihagyott volna egy-egy henger.


Esetleg olvass ki egy hibakódot, ha nem normális az izzításnak ezen viselkedése, azt jelezni fogja.

2014. júl. 17. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
értem, akkor melegben normális ha ennyit kell hajtani az öninditót? nincs rá valami megoldás hogy melegben is izzitson? ahogy tudom elviszem obd-re
2014. júl. 17. 09:42
 3/12 anonim ***** válasza:
Nem-nem. Az nem normális. De nem biztos, hogy az izzítással van a hiba. Azért írtam, hogy izzítás nélkül még -4 fokban is be kell indulnia pár fordulat alatt.
2014. júl. 17. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
értem, akkor elviszem OBD -re és akkor már többet tudok, köszi a segítséget
2014. júl. 17. 14:04
 5/12 anonim ***** válasza:
nekem z17dtl-m van és 35 fokos kánikulában is izzít.szerintem cserélj gyertyákat.
2014. júl. 21. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Persze, de a DTL régebbi konstrukció a DTH-nál. Simán el tudom képzelni, hogy ennél még nincs külön külső hőmérséklet figyelés.


Izzítógyertya hibára kéne hibakódot dobnia a DTL-nek is. Sőt, ha pl leveszem az egyik gyertyapipát, nekem a szervizlámpa is egyből világít a műszeregységen.

2014. júl. 21. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
még nem sikerült, elvinnem.., de azt nem lehet csinálni hogy ezt a hömérséklet figyelöt kikapcsolni vagy valami ilyesmi? /nem vagyok autószerelő, ez csak egy ilyen felvetés volt.../
2014. júl. 22. 09:10
 8/12 anonim ***** válasza:

Szerintem az az izzításvezérlőtől függ.

Amúgy milyen autó pontosan? Mert hibakódot ki lehet úgy is irattatni, hogy ha lenyomod tövig a gáz és fékpedált és ráadod a gyújtást. Ne indíts, csak gyújtást adj rá!

Akkor a km számláló helyén kiír számokat az ECN karakterek után, ezeket kell feljegyezni és akár neten rákeresni.

Régebbi autóknál úgy tudom hogy valami led villogását kellett számolni és abból kaptál kódokat.

2014. júl. 22. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
huh hát nem tudom hogy ilyen fejlett lenne-e egy opel vectra b kombiról van szó, 2001es évjárat, 2tdi motorral
2014. júl. 22. 11:34
 10/12 fokhagymásfagyi válasza:
Nekem Vectra C van, ugyanez a jelenség. Télen izzítás után azonnal beindul. Nyáron (a napi első indításról beszélek), mivel nem ízzít, csak hosszas indítózás után indul be.
2017. jún. 11. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!