Az ültető rugó tényleg kiugorhat a helyéről? Többi lent.
Én is csak legendaként hallottam, de én biztosra megyek, futóművet fogok venni, nem csak rugót, azt a plusz 1-2 hónapot ki tudom várni. Csak a papírozására és jó lenne valami válasz:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__588..
Extrém esetben kiugorhat a helyéről.
Ez ugye azért van, mert alacsonyabb rugót építesz be, a gátló viszont marad a gyári hosszúságú.
A gyári rugó, úgy van megtervezve, hogy teljesen kinyitott gátlónál is feszüljön a helyén. Na most ha beteszel egy rövidebb rugót, az nem fog feszülni.
Az én kocsimban úgy van, hogy ha felemelem az autót, ugye lelóg a kerék, amíg a gátló engedi, ekkor a rugót ha kézzel megrángatom, akkor ki tudom venni rugóösszehúzó nélkül.
Ez forgalomban nagy sebességnél, nagy emelkedők tetején okozhat gondot, amikor "elrepülne" a kocsi.
Ezt úgy szokták kiküszöbölni, hogy segédrugókat használnak, aminek csak kis ellenállása van, mikor az autó áll, vagy megy az úton, akkor összeül, viszont mikor akkora lenne a rugóút, hogy a rugó ki akarna esni, akkor ez a segédrugó odafeszíti a karosszériához a rugót.
A másik megoldás pedig, hogy a gátlók szárait is rövidítik, majd a levágott véget ugyanolyanra megmunkálják, mint amilyen volt.
A papírozás meg senkit nem érdekel, ha fel tudsz állni a kocsival a rázópadra, és egy normális diagramot fel tud venni a gép, akkor megfelelő.
Ha meg nem tud, akkor meg ki kell dobni, na nem a papír miatt, hanem mert az semmire nem jó, és balesetveszélyes.
Ha így nézzük, akkor csak gyári márkájú lengéscsillapítót lehetne használni, mert az utángyártott gátlóknak közel sem biztos, hogy ugyanolyan a karakterisztikája. (Hogy milyen irányban van eltérés, az itt mindegy) - Pont mint egy sportfutóműnél.
A gyári rugók pedig elfáradnak az évek során, az autó pont úgy megül, mintha rövidebb lenne benne, a kutyát nem érdekli.
áhá, értem :)...Szóval azért ajánlatos vagy a gátlók cseréje vagy valamelyik megoldás a leírtak közül.
Köszönöm a mindenre kiterjedő választ:)
Azért a rend éber őreinek egyáltalán nem mindegy...
Én komolyabb (inkább állítható) szettben gondolkozom kb 60 mm. Azért az nem fogható a gyári rugó nyúlására...
Mindenesetre az alapállás amit mondasz. Amíg nem nézik meg komolyabban. Én pont a komolyabb megnézésnél is nyugodt akarok maradni.
Kettes vagyok.
Papírozni sajnos az országban már semmit nem lehet épeszű keretek között.
Két megoldás van rá. Illetve három.
Külföldön beregisztrálod a kocsit, ott simán beírják, majd visszahozod az országba. - Nem éri meg
A "hivatalos" mód:
Elviszed az autót egy mérnöki irodához, akik ezzel foglalkoznak. Megtervezteted az átalakítást. Műszaki rajzokkal, jegyzőkönyvvel, mechanikai, és anyagvizsgálatokkal, rázópados tesztekkel igazolva, hogy tökéletesen megfelel a közlekedésre.
Ekkor NKH-nál engedélyt kérsz módosításra, egy zsák pénzzel együtt. Beadod a papírokat. Illetve beadsz egy olyan papírt is, amiben megindoklod, hogy miért van neked erre szükséged, miért nem jó a gyári megoldás.
Ha mindent rendben találnak, akkor elfogadják, ennek igen kicsi az esélye. Ha már az indoklásnál elbuksz, akkor buktad az egész pénzt.
Itt milliós összegekben gondolkozz, csak egy gépészmérnöki pecsét, hogy hitelesítse, kb 300 ezer Ft-ba kerül, de akkor ha kész tervet viszel, és ők csak átnézik.
Az engedély az hiszem kb 150-200 ezer forint.
Azt gondolom, ez szintén nem éri meg.
A harmadik szintén ilyen nyakatekert, egyedi tipusengedélyt kell kérni. Költségben még több, mint az előző.
Más mód nincs. Semmilyen módosítást nem engednek csak úgy.
Mi voltunk régen az iskolával NKH látogatáson, kérdeztük, hogy mi van akkor, ha láthatóan egy olyan autó jön vizsgára, ami tökéletes műszaki állapotban van, és nem kókány módon, semmi közbetéttel meg ilyesmivel van egy nagyobb fék, és egy normális futómű alatta.
Ennyi volt a válasz: MEGBUKTATJUK!
Szóval ilyen a valóság. A gyakorlat az, hogy ha nem karcol az olajteknőd, nem lóg ki a gumi a sárvédő alól, szóval nincsenek olyan dolgok, amik kiszúrják az ember szemét, akkor nem fog szólni senki.
Akkor szólnak inkább, és büntetnek, ha pl rohad az autód, de ott van rajta a 19-es felni 200 ezerért. És ekkor igaza is van, mert ha van pénzed felnire, futóműre, akkor nem a pénzen múlik, hogy megcsináltasd a kocsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!