Hogyan kell driftelni?
Már drifteltem párszor igaz 14 vagyok de mezőn jól ment.
Először is jó ha van egy hátsó meghajtásos autód. Szerintem 1-el indulhatsz nyugodtan . Kuplungból tartod az autót helyben . Felviszed a motort egy nagyobb fordulatra aminél jó hogy .. Hirtelen megtartod a motort egy nagyobb fordulaton . Kiengeded a kuplungot teljes ,egy kicsit megtekered a kormányt és mikor érzed ,hogy az autó nagyon forog már akkor megtekered az ellenkező irányba ,hogy tartds driftbe . Gázolni kell sokat ,de mikor tekered a kormányt az ellenkező irányba ,akkor kevesebb gáz és több kuplung
ha manuális akkor kettesbe érdemes próbálkozni, körforgalomba körözöl, mész szépen kicsit kiengedet a kormányt külső ív felé aztán rákészülsz és hirtelen ráhúzod a kormányt nagyobb ívben ezzel egyidőben adsz neki hirtelen egy padlógázt amikor elkezd sodródni elveszed a gázt, ellenkormányzol, aztán mehet a padló, onnantól meg érzéssel megtartod, ezt inkább gyakorolni kell.
Nekem automata van ugyanígy szoktam, bár kicsit agresszívebbnek kell lenni, több rutint igényel, mert nincs benne sperdifi.
Felejtsd el amit a hármas írt, nehogy már az egyik rutintalan kisgyerek oktassa a másikat...
A többség okosakat ír, de leginkább apróságokat. Az alap amivel tisztában kell lenned, hogy a drift azt jelenti, hogy az autó nem a kerekek forgási irányában halad. Tehát nagyon lecsökken a kontrollod az autó felett. Ergó jogsi után, zárt üres területen, rutinos vezető mellett stb stb gyakorolj.
Az alapok elsajátításához mindegy, hogy első vagy hátsókerekes az autó. Ahogy javasolták, havas, jeges terület, esetleg nyirkos, harmatos egyenes és sima (!) füves terület. Felgyorsítasz mondjuk kettesben 20-30-ra kéziféket berántod, kormányt eltekered oldalra, közben bő gáz. Érezni fogod hogy elkezd sodródni az autó, akkor kézifék kienged (fel sem emeled a karról a kezed közben) és ellenkormányzás. Ez az alap. Így sodródsz oldalra, némileg kontrolláltan. Aztán ezt lehet fejleszteni, hogy meg tudj kerülni tereptárgyakat, át tudd fordítani a másik oldalra a kocsit stb stb.
Ha meg tudod csinálni, hogy akkor és annyira tedd oldalra a kocsit, majd vissza is tudd hozni egyenesbe akkor már lesz belőled valami. De nem fog mindig elsőre sikerülni.
És milyen érzés? Az egyik legkirályabb dolog:D
Igaz ezt a választ arra, írtam, hogy hogyan kell váltani a driftnél, de szerintem ide is megfelelő nagyjából:
"Nem mindegy, hogy milyen driftet akarsz végrehajtani. Lehet kicsi s nagy sebességű. Lehet külső illetve belső sávos. Lehet váltós, lehet a nélküli. Lehet kézifékes, vagy a nélküli. Lehet fékpedálos vagy a nélküli. Lehet rugdosós, vagy a nélküli.
A legalapabb, hogy 3-asban mész a kanyar felé, berántod a kéziféket, vele egyszerre alulkormányzol, kézifék ki, hirtelen ellenkormányzás és tövig nyomod a gázt (vagy legalábbis tartod) és ha érzed, hogy az autó visszaállna menetirányba, akkor a csúszás irányába rálöksz egy kicsit.
Lehet úgy is, hogy 4-esben mész kanyar felé (bal kanyar) bal sávban, kanyar előtt átrántod a kocsi elejét a jobb sávba, és amint a bal első átért a felezőn, fékpedál kicsi nyomás, közben hirtelen kormány balra tövig, fék fel, padlógáz, hogy a kocsi beálljon. Fékpedál nagyobb nyomás, ezalatt kormány forgat vissza, fék felengedésére pedig kormány már jobbra, és padlógáz, ha pedig a kocsi fordulni akarna, helyrerakod szögbe.
Van még egy lefelé váltós, motorfelpörgetős, de az nem a legkényelmesebb, és nagy tempónál veszélyes. Fontos, hogy itt tilos a kézifék használata.
Mész kanyar felé 4-esben, közepes laza nyomás fékpedálra, alulkormányzás kanyar irányba (ez a farolás kezdete), fék még lent, leváltasz 3-asba,padlógáz, motor felpörög, féket felenged, ellenkormányoz, irányban tart, és kanyar végén visszaváltasz 4-esbe.
Szóval az egyetlen drift módszer amihez váltani kell az az utolsó. Egyszerűbben: a driftelési szöghöz való beállásra használt fékezéskor leváltasz, és gázzal felpörgeted a motort,mielőtt felengednéd a féket, majd driftelsz, és a kanyar gyors elhagyása érdekében a kanyar végén még egyenesbe állás előtt felváltasz."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!