Ma láttam egy Astra H-t és gyárilag 5 (! ) csavaros felnije volt. Nem túlzás ez?
Mi értelme van?
Ilyen csak komoly, nagy kocsikon szokott lenni.
Az én H Astrámon is 5 csavaros a felfogatás. A gyengébb 1.4-es (és talán az 1.6-os? ebben nem vagyok biztos) benzineseknél van 4 csavaros megoldás. Sőt, ezeknél amennyiben 5 ajtós modellről beszélünk még hátul dobféket szereltek.
A nyomatékos dízeleknél, erősebb benzineseknél, már 5 csavaros a felnifelfogatás és hátul is tárcsafék van.
Mondjuk 100-180 lóerőnél meg 250-320Nm nyomatékoknál és 1,3 tonnánál szerintem nem is baj, hogy ilyen.
Ma már általánosan elég sok autón van 5 csavaros felni felfogatás. Nem értem mi ezzel a gond...
Én inkább azon lepődnék meg ha csak 3 csavart látnék egy ilyen teljesítményű, méretű autón gyárilag.
nézd meg bármelyik 2010 után gyártott kocsit ,szinte minden 5 csavar van
A 800ccm városi miniautókat ne hasonlitsd ide...
Így van!
Az enyém mondjuk még 2005-ös. De gyárilag 17"-os alufelnivel jött ki. Az is elég bután nézni ki szerintem 4 csavarral. Itt van egy a saját autóm kerekéről általam készített kép: [link]
a '94es 1.6i bmw-m is már 5 csavaros....
És nem azért mert a teljesítmény letépi a kerekeket :-)
Olyan röhejesnek, hatásvadásznak tűnik. Idáig csak komoly BMW-ken Audikon, meg nagy kocsikon láttam.
Golf 4-en pláne vicc kategória..
A kérdésed után most direkt figyelgettem az utcán a kerékcsavarok számát az autók kerekén.
Ez alapján is arra jutottam, hogy tök általános az 5 csavaros felfogatás. Majdnem ugyan annyi 5 csavaros van, mint 4. És nem csak a 4 literes motorral szerelt prémium autókon. Sőt, láttam egy 3 csavaros Smartot is! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!