Miért kell a motorkerékpárhoz más olaj, mint az autóhoz?
Mi történik a motorkerékpárral (olajos kuplung)hosszú- illetve rövidtávon, ha mégis autóba való olajat teszek bele? Csak jobban fog kopni, vagy a működése is megváltozik? (pl.csúszni fog a kuplung?)
[Aki nem ért hozzá, ne írjon választ, köszi.]
Egy motor sokkal magasabb fordulaton üzemel, mint egy autó, a teljesítménye is a többszöröse.
Nekem a 600RR 117 lovas, 2,7 liter olaj kell bele, és 4-6000 km után cserés, mert 5-15 ezres fordulaton üzemel.
Az 1.2-es 80 lovas Puntomban 2.8 liter olaj van és kibír 10-15 ezret, mert 2-4 ezres fordulaton van használva.
Na itt aztán már írtak mindent előttem.
Persze, az is számít hogy a fajlagos teljesítmény más. De nem ez a fő szempont.
A fő szempont a kuplung. Ugyanis a nem megfelelő olajtól csúszhat vagy tapadhat is. Ezért kel speciális adalékólasú olaj.
Na meg emellett 4T-nél az keni a váltót, a főtengelyt és a hengert is. Tehát hőterhelésnek is ki van téve.
2T-nél valamivel jobb a helyzet, ott kevesebb hő éri az olajat és csak a váltót és a kuplungot keni. De oda is fontos a megfelelő olaj.(máskülönben vagy csúszni vagy tapadni fog a kuplung)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!