Szivató miért nem működik dízel Volvo V40 típusú autómban?
Hideg motornál az adagolón lévő kis szivatót nem húzza meg a vákuum, ugyanis a vákuumot továbbengedő mágnesszelep nem kap 12 voltot, hanem a csatlakozóján mérve csupán 5-6 volt jelentkezik, hideg és meleg motornál is. A szelep 12 voltról kipróbálva kitűnően működik, viszont a csatlakozóján ráérkező 6volttal semmit nem tud kezdeni.
Mitől van ez az alacsony feszültség?
Az autó 1998-as 1.9 Td
1:nem szívató,hanem dúsító.
2:Nem mágnesszelep hanem,vákumvezérelt hőkapcsoló.
Először nézd meg honnan megy oda a vezeték és azt az egységet vizsgáld meg,de 99%,hogy a hőkapcsoló ment tönkre.(Cseréld)
Nem tudom hogy mérted.
Valószínű a sárga valami infót közöl a számítógéppel,a piros a +.A test meg maga a blokk.
Próbáld úgy mérni,hogy lehúzod a saruról először a pirosat,majd mindkét vezetéket.A piroshoz rakod az egyiket a másikat a blokkhoz érinted.Majd a keresel egy másik biztos testet(ahol biztos test van)Ha egy pillanatra is mérsz 12 v-ot akkor jó és rossz a vákumos jeladó.
Második.Húzd le a "számítógépről" a sorcsatlakozót és szemrevételezd.Nincs-e a sarukon oxidáció(matt szürke elszineződés),rozsda.Nézd az egység érintkezőit is.
Ha még mindig nincs meg a ludas,óvatosan csavard ki a vákumos jeladót lehet nem jó a testelése.Takarítsd meg a jeladót és a furatot is.Óvatosan! csavard vissza nehogy túlhúzd mert megrepedhet a blokk.
Újabb mérések.
Az alacsony feszkót okozhatja a rossz testelés roszz jeladó,rossz "számítógép"(bár utóbbira a legkisebb a lehetőség)
Ha megvagy írj.
Egyépként az autó nehezen indul?
Hidegen ingadozik az alapjárat?
Szia!
A piros vezeték és a karosszéria között 12 V van, a citromsárga vezeték és az akkuumlátor pozitív sarka között 6 V van és a piros és a citromsárga között is 6 V van. Ráadásul hideg meleg motornál is ez az érték mérhető.
A hőrelét nem tudom szétszedni, az egész be van öntve de 12 V ra kipróbálva működik. Nem tudom akkor ennek ellenére rossz-e. Az autó emiatt, h ez a szelep nem húzza rá a dúsítót hidegen nagyon rázkódik valószínű az alacsony alapjárat miatt melegen szépen beáll viszont 5 percen belüli újraindításnál amint elindul leesik a fordulat majd hirtelen fel és úgy áll be.
Ja így szerintem semmi baja.
Az enyém is ilyen 1997 1.9 RD.
Először én is azt hittem,hogy nem húzza be,de olyan piciket mozdul,hogy nem veszed észre.
A szerelő haverom mondta "mozdul az csak nem látod"
Csak spanolj rajta egy kicsit.Ha beindul biztos hogy ráfeszít csak keveset.Úgy kell belőni,hogy hideg motornál max egy 4 milmétert tudd lenyomni a bovdent.(enyhe nyomással)
Érdekes nekem olyan ez a 4 mm,hogy én is azt hittem ez sok,de nem ennyire kell belőni.
Szólj,hogy mire jutottál!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!