Normális hogy akármennyire nyomom le a kuplungot rükvercben kattan egyet a váltó?
Akkor most kinek van igaza :
Totalcar : [link]
A nehezen kapcsolható hátramenet nem csak a Suzukiknál, de más típusoknál is gyakran előfordul, hiszen - kevés kivételtől eltekintve - ez nem szinkronizált.
Ilyenkor két megoldás segíthet:
- Tegye egyesbe, majd hátramenetbe a kuplung felengedése nélkül
- Húzza a hátramenet felé a kart finoman, de határozottan, és közben egész óvatosan kezdje el felengedni a kuplungot - ilyenkor a váltó kissé megmozdul, és könnyebben kapcsolható a fokozat.
Ha ezek a módszerek sem segítenek, ellenőrizzék a kuplung holtjátékát, és ha lehet, állítsanak a kuplungbovdenen. Ha ez már nem segít, valószínűleg megérett az autó egy kuplungcserére.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Semmi gond nincs a váltóval "ez ilyen", nemcsak a Suzukié, a Fiatomé is. Írják is a kézikönyvében hogy kerüljük a kuplung lenyomása utáni rögtön hátramenetbe kapcsolást.
Ezeknek a fiatal (és egyszerű) autóknak nagyon híg olaj van a váltójában, ezért ha kinyomod a kuplungot a váltóban még lendületből forognak a fogaskerekek egy darabig. Mivel a hátramenet nem szinkronizált szerkezetű ezért csak nagyjából álló fogaskerekkel kapcsolható. Nem kell különösebben trükközni. Ha állóra fékezted az autót, akkor kinyomott kuplunggal várj 2-3 másodpercet majd lassan kapcsold a rükvercet. Ha jól csinálod akkor hangtalanul beveszi. Ha hideg még a váltó akkor ez nem is biztos hogy fellép, de ha már átmelegítette a motor a váltó olaját is, akkor türelemre és gyakorlott kézre van szükség ehhez a művelethez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!