Mi a különbség az injektor és a karburátor között? Melyik jobb és mivel?
Közvetlen befecskendezéses motornál fecskendez az injektor közvetlenül az égéstérbe. Közvetett hengerenkénti injektoros -egyelőre a legtöbb még ilyen - a szívócsőbe a szívószelepek elé fecskendez. A központi injektoros pedig egy pontba, a közös szívócső elejébe, általában közel a fojtószelephez ( ez hasonlít leginkább a karburátoroshoz kinézetre).
Az injektoros jobb, pontosabban szabályozható > kisebb fogyasztás, nagyobb teljesítmény..
A nagyobb teljesítményt vitatnám, rengeteg injektoros versenyautót építenek át karburátorosra.
Hétköznapi autóra tökéletes a gyári injektor, de ha teljesítménynövelést akarsz, szeretsz sokat lassítani gyorsítani, szeretet a gyors gázreakciót, akkor én mindenképp hengerenkénti karburátorral próbálkoznék.
Ha nincsenek ilyen terveid, akkor tökéletes az, ami gyárilag van az autódon.
"A nagyobb teljesítményt vitatnám, rengeteg injektoros versenyautót építenek át karburátorosra. "
Melyik motor/teljesítmény kategóriában?
2.8-3.0-ig szívóba.
Nem hiába gyártanak direkt versenykarburátorokat, 50-es torokátmérőjű Weber DCOE és társai.
A CV karburátorokkal pedig kiküszöbölhető az a hiba is, hogy alacsony fordulaton kicsi a légsebesség, és szar a porlasztás, így az injektort teljesen ki tudja váltani, annyi különbséggel, hogy nem fog gondolkozni az autó gázadáskor.
Nyilván ha turbot akarsz (rendes nyomással), ott nem játszik a karburátor, tehát ne a 7-800 Le-s driftautókra gondolj.
Ezt szintén erősen kétlem. Pl egy négyhengeres motornál a két kéttorkú(vagy négy egytorkú) karburátort befúvókázni a legrosszabb esetben 2 nap. Szélessávú szondával a gyári szonda helyére csavarozva (Ha van. Ha nincs, kell csinálni egy menetes furatot a kipufogóleömlőbe)
Ezzel szemben, csak mire bekábelezik a vezérlőt, az kb 3 nap. A programozás pedig kb 1 hét.
Nem mindegy, hogy egy-egy fúvókát csavarozol ki-be, vagy programozol hosszú sorokat.
Ha a költségek szempontjából nézzük, egy VEMS, ami a legeslegolcsóbb a piacon, összerakva, felprogramozva 4-500 ezer Ft.
Emellé kellenek még a fojtószelepek, kb 150 ezer, injektorfejek 120 - 250 ezer, szívósor 30-40 ezer, tüte 30-40 ezer
Ezt még valakinek össze is kell rakni.
1 millió alatt nehezen áll meg a dolog.
Karburátornál kell mondjuk 2 Weber(vagy Solex, Dellorto...) a legnagyobb, 50-es Weber 110 ezer/ darab
szívósor 30-40 ezer, tüte 30-40 ezer
Összerakni, beállítani mondjuk 3 nap, 50 ezernél nem több.
Mellé akár mehet egy IGC programozható gyújás 15 ezer+15 ezer
Akárhogy is nézem, ez kb 400 ezer Ft.
Én nem mondom, hogy nem jó a hengerenkénti pillangó, csak ha nincs több mint 1 millád, CSAK az üzemanyagrendszerre, akkor felejtsd el.
Csak most meg ne jöjjetek azzal, hogy igen, kis teljesítményű motornál oké, de mi van a feltöltött akár 1000 LE-s motoroknál. Megmondom, nem turbot, hanem mechanikus kompresszort kell használni, az mehet karburátorral is.
Csak a kérdés meg nem erről a témáról szólt.
A feltett kérdésre annyi a válasz, hogy utcai, hétköznapi autóba, ahol a fogyasztás és a könnyű vezethetőség a legerősebb szempontok közé tartoznak, természeten egy hengerenkénti injektor jobb, mint egy karburátor. Nem véletlenül szorult ki a karburátor az utcai autókból.
Az, hogy megéri-e átalakítani egy karburátoros injektorosra? Kinek hogy. Ha valaki egy ilyen kérdést feltesz, neki nem. Ha ugyanazon a motor van gyárilag karburátoros és injektoros változatban is, akkor egyszerű a dolog. Ha nincs, akkor sem kell kétségbe esni, de vissza nem fogja hozni az árát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!