A benzinkutakon ha kéred, ellenőrzi a kutas az olajszintet, és öntenek olajat az autód motorjába, ha alacsony az olajszint?
Igen, és ki is választhatod az olajat.
Viszont azt kell tudnod, hogy ez az egyik legnépszerűbb benzinkutas átverés: ha benéz a motortérbe akkor biztos kell tölteni valamit bele, ha nem olajat akkor fagyállót, ablakmosót.
Tőlem is meg szokták kérdezni a "kedvenc" kutamon, pedig tudják, hogy látom az olajszintet minden indításkor, mert kiírja a műszerfal.
A lényeg, hogy a drága márkás olaj helyett gagyi olajat szoktak önteni az autóba, az ár különbséget pedig zsebre teszik. Kis munkával le lehet szedni úgy a flakon kupakját, hogy gyárinak nézzen ki, kicserélik az olajat, és a kutas tudja melyiket kell betöltenie.
Persze ez lehet, hogy csak városi legenda.
Kutasra nebízz rá még egy zacskó szotyit se!
Fillérvadász szélhámos mind.
Magam is voltam benzinkutas,fizetés az gyakorlatilag nulla,a főnök kijelentette,hogy az a miénk,amit össze cigánykodunk.Nekem ehhez nemvolt pofám.
Egyik rokonom is benzinkutas volt,még a 90'-es években,rommá kereste magát,csak azért járt zsigulival,hogy ez ne szúrjon senkinek szemet...XD
Igen, sőt úgy kell általában elhajtani őket. Mert ha nem kéred akkor is jönnek kérdezgetni, hogy megnézzék-e az olajszintet, stb-t.
A kedvenc kutamon nem jönnek oda hozzám. Pont ezért szeretem, mert nem olyan tukmálósak. Csak ha szólok hogy kell valami, csak akkor.
Nekem az autó csak akkor jelez ha alacsony a szint. De a keréknyomásokat kiírja egyenként a központi kijelzőn. Ennek ellenére (jó kívülről nincs ráírva, meg nem is valami full extrás BMW terepjáró, csak egy Astra) mindig odajönnek és keréknyomásokat akarnak ellenőrizni.
Ha nem tudod hogyan kell ellenőrizni az olajszintet akkor hogy kaptál jogsit?
Hideg motornál megfogod a nívópálcát (motorblokknál egy élénk színű karika), kihúzod, letörlöd, visszadugod, kihúzod, megnézed a végén hol az olajszint, ennyi.
Meleg motornál hülyeség megnézni mivel akkor nagyobb az olaj térfogata így rossz értéket fog mutatni.
És a kutas nem tudja minden autó olajigényét, ugyanis minden autóhoz más olajat ír elő a gyártó, ha rosszat önt bele akkor több kárt okoz mint hasznot. És itt nem a minőségről, hanem az olaj tulajdonságáról van szó.
Meleg motornál hülyeség megnézni mivel akkor nagyobb az olaj térfogata így rossz értéket fog mutatni.
bizony. pont attől fog rossz értéket mutatni....
"Hideg motornál megfogod a nívópálcát (motorblokknál egy élénk színű karika), kihúzod, letörlöd, visszadugod, kihúzod, megnézed a végén hol az olajszint, ennyi.
Meleg motornál hülyeség megnézni mivel akkor nagyobb az olaj térfogata így rossz értéket fog mutatni."
Most direkt emiatt elővettem az autóm kezelési útmutatóját, háta én emlékeztem volna rosszul. Szó szerint idézem az ott leírtakat:
"Az olajszintet vízszintesen álló gépkocsinál
ellenőrizze. A motornak ÜZEMI hőmérsékleten
kell lennie, és legalább 5 perce legyen leállítva."
"Ön szerint honnan állapítottam meg, hogy alacsony az olajszint?"
Az olajba merülő nívópálcán általában van két jelölés. Az alsó a minimum a felső a maximum. A pálcát ki kell húzni, letörölni, majd ismét ütközésig visszatolni a helyére. Ezután újra kihúzva a két jelzés közötti szintig kell olajosnak lennie. Értelem szerűen ha a minimum jelzés alatt olajos csak, akkor kevés az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!