MZ ETZ 250 1mm-es megszakítóhézaggal és 5-6mm-es előgyújtással indul be, a gyári értékekre beállítva (3mm és 3,5mm) csak durrog a kipufogóba vagy be sem indul, mi lehet a probléma?
A mágia
- A dugattyút a felső holtpontra állítjuk
- A megszakítót tartó fordítható lapkát úgy fordítjuk, hogy középállásban legyen (a rögzítő csavarok az ovális furat közepénél)
- A megszakítóhézagot ebben a helyzetben 0,4 mm-re állítjuk (a 0,4 mm-es mérőlemez szoruljon a hézagban)
- Ezután a főtengelyt a 13–as kulcsal a forgási iránnyal ELLENKEZŐEN (tehát balra) elfordítjuk, addig míg a dugattyú 3 millimétert megy lejjebb, ez lesz a 3mm-es előgyújtásunk (ehhez kell óra, vagy más mérőeszköz)
- A próbalámpa egyik végét testre tesszük, a másik végét a kondenzátor vagy a megszakító csavarjára (ha a megszakító nyitva van és ráadjuk a gyújtást a lámpának világítania kell)
- Ráadjuk a gyújtást
- A megszakítót tartó lapot addig fordítjuk míg a lámpa ki nem alszik, próbáljuk meg úgy állítani, hogy pont mikor a dugattyú visszament 2,8 -3 mm-re akkor aludjon ki. (Célszerű jobbra fordított alplappal kezdeni. - szerk)
Ezzel vége is, ezek az értékek általánosan jók minden ETZ-re. Ha valakinek nem tetszik a változás, vagy úgy érzi több van a mocijában, akkor próbálja a megszakítóhézagot 0,3 és 0,35 értékekkel is, az előgyújtást pedig 2,5 mm–el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!