Miert nicasilosak az aluminium hengerek?
Az alu önmagában túl puha, így nem sokáig bírná a súrlódást. De könnyű és jó hővezető, tehát ideális henger anyag.
Megoldás az hogy kell egy kemény, kopásálló réteg a henger belső falára. Ezt régebben úgy oldották meg hogy belepréseltek egy acél perselyt(öntöttvas hengereknél szintén acélperselyt használnak). A másik megoldás hogy keménykrómozzák (ez a nicasil) a hengerek belsejét. Ez jóval keményebb és kopásállóbb mint az acél, de viszonylag vékony, sérülékeny réteg. És persze mivel vékony fúrni sem lehet valamint a javítása is körülményes.
Ott van az írásomban. De alu hengert alu hengerrel illik összehasonlítani. Nem vas hengerrel.(bár kopás szempontjából annyira sokat nem számít, de akkor is)
Egyébként nézőpont kérdése. Egy acél perselyes henger gyorsabban kopik. De ha elkopik csak fel kell fúratni a következő javítóméretre és még legalább annyit elmegy mint gyárilag. És egy henger több ilyen javítófúrást is kibír, egy fúrás pedig nem túl költséges és sok helyen csinálják(persze fúrás után új dugó és gyűrűk is kellenek mert a gyűrűk és a henger egyszerre kopnak, tehát ez motortól függően lehet drágább vagy olcsóbb)
Kemény krómos hengernél ha egyszer elkopik a bevonat, vagy valami miatt megsérül, lepattan akkor annak a javítása sokkal költségesebb és jóval kevesebb helyen csinálnak ilyet mint egy normál fúrást. Sok esetben olcsóbb megoldás lehet hengerestől cserélni.
Viszont itt a gyűrűk hamarabb elkopnak mint a henger. Tehát eleinte elég csak azt cserélni.
Mindkettőnek vannak jó és rossz tulajdonságai is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!