Létezik olyan autó, ami 250-es tempónál 15 liter alatt fogyaszt?
ha még nem gyártottak ilyet, mikorra érik meg a technológia, hogy kivitelezhető legyen?
Elektromos motor városban hatékony, a sebesség ugye a belső égésű motoron múlik
Nekem a legfontosabb, hogy robosztus legyen, és nagyon biztonságos, de nagyon könnyű, szuperanyagokból épüljön fel-
"-képes legyen tartani a 250-es tempót, úgy hogy az utastérben a klíma 22 fokot tudjon biztosítani, akkor is ha odakint 42 Celsius fok van (10 év és annyi lesz)
-250-nél is olyan csendes, és stabil legyen a futása, hogy kávézni tudjanak az utasok, és ne kelljen az utasoknak a hangját felemelni."
Na ezt már nagyon régen tudják az A8/7-es széria/S-osztály kategória. Csak ezek nem szuperkönnyű anyagokból épülnek fel.
#12
"A teljesítmény és a végsebesség nem függ össze. Megfelelő áttételezéssel egy 10 lovas autó is tud 200-al menni, más kérdés hogy mennyi idő alatt gyorsul fel."
Ezt a hatalmas állatságot te honnan izzadtad elő? Veszek egy babettát, és lecserélem a hátsó lánckerekét mondjuk 10-esre, akkor majd 200-at fog menni?
http://www.youtube.com/watch?v=XbywUDqwDRY
tessék, az autó 5 sebességes, 4-ben 170-nél nem megy tovább, ha 5-be rakná, csak lassulni kezdene, mert nincs elegendő teljesítmény a légellenállás leküzdésére...
ezzel azért szar lehet menni, szinte nem is gyorsul
nem nagyon merészkednék autópályára vele
"A teljesítmény és a végsebesség nem függ össze.Megfelelő áttételezéssel egy 10 lovas autó is tud 200-al menni, más kérdés hogy mennyi idő alatt gyorsul fel."
Nem persze. Adott tömegű, adott lég- és súrlódási ellenállású autó normális körülmények közötti 250-re gyorsításához X teljesítményű motor szükséges ( biztos ki lehet számolni mennyi az alsó teljesítményküszöb). Itt jön még néhány lényeges tényező:
1, adott motor csúcsteljesítménye adott fordulatszámhoz tartozik. Alacsonyabb fordulatszámon kevesebb, tehát célszerű a motort úgy választati, hogy a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámnál alacsonyabb fordulatszámon is rendelkezzen minimum az alsó határteljesítménnyel.
2. Mivel az utak és az autópályák lejtviszonyai változatosak,akad néhol néhány ezrelékes emelkedő is. Ha már folyamatosan tempózni akarunk, akkor nem árt erre is némi erőtartalék, hogy emelkedőn ne lassuljon.
3. Mivel b@xott gyorsan akarunk hasítani, nem árt egy nagy és biztonságos kasztni - ami nem mellesleg hosszú távon is kényelmes. Ez alaphangon 1.5 tonna. Ide pl kevés lesz az a teljesítmény, amivel egy Swiftet 250-ig lehetne repíteni:D
Értem én, hogy a Mojave-sivatagba nagyon alacsony teljesítményű autóval is el lehet érni nagy sebességet, de jelenleg autópályáról beszélünk, nem extrém kísérletről. Azért nagy általánosságban elmondható, hogy személyautóknál van némi összefüggés a teljesítmény és a végsebesség között. Mivel minden személyautót közel azonos körülmények közötti használatra terveznek és építenek, az alapok adottak hozzá ( persze ez sem mindig és pontosan igaz, de úgy nagy vonalakban talán a mi esetünkben megállja a helyét).
"mondjuk ez az új TDI csak 4 hengeres, és kis köbcentis, viszont bődületes ereje van, szóval szeritnem ekkora köbcentivel, kis fordulaton, nem lehet többet megetetni a DÍZEL motorral. "
Van egy alap igazság:
"lóerők csak üzemanyagból lesznek"
Tök mindegy hány henger, feltöltött vagy sem vagy hogy ki gyártja. A fordulatszám is teljesen mindegy, ha nyomod neki akkor alacsony fordulatszámon is a maximális benyomható mennyiséget küldik a CR injektorok a motorba. Ez meg véletlenül pont ugyanannyi 2500rpm-en, mint 5000-ren (Még mielőtt valaki beleköt ez maximális "gáznál értendő, nem keverendő össze a 2500rpm-es krúzolás és az 5.ben kitaposom a padlólemezt hegynek felfelé üzemmód).
"Plusz ugye 1500 kiló lesz az autó, meg nagyon jó légellenállás, szóval ki kéne jönnie 15 literből ennél a tempónál."
Most írok egy bődületes nagy ökörséget. A mozgási energia egyenletesen mozgó egyenes vonalú mozgást végző testnél E=1/2mv^2. Mivel a tömeg nem változik ( nem fényebességgel akarunk rongyolni az M3-on), az 1/2-is elég állandó szokott lenni, akkor talán elmondható, hogy adott test mozgási energia igénye a sebesség négyzetével arányos ( persze ideális esetben). Ha a végletekig leegyszerítve ez alapján próbáljuk megközelíteni a problémát, és a csoda dízelünk 100km/h-s tempózásához 6 liter nafta kell, akkor 200-hoz már 24 kellene nem? 250-hez meg rengeteg.. Persze, ez nyilván nem egészen így működik a valóságban ( csúnya is lenne ), de talán annyi látható belőle, hogy nagy csodát nem szabad várni. Nekem ismerősöm már mondott olyat, hogy a H Astrája 200km/h-nál 8 litert eszik. Igaz annak a modellnek a végsebessége valami 180km/h.. És amikor megkérdeztem, hogy akkor 90-nél országúton termeli a benzint, akkor nem értette :D
Szóval, ha egy Passat pl 100-nál 6 litert eszik, akkor az valószínűsíthetően már 200-as tempóban közelíteni fog a 15-höz. 250-nél meg...
Esett már szó a teljesítményről. Van az az autó, ami egyenesen nagy keservesen eléri esetleg a 250-et, van az ami gond nélkül megy 250-et és van az ami meg 250-ről még gond nélkül gyorsul. A 240 lovas leendő Passat az jobb esetben az első csoportba kerülne. Itt egy 240 lovas A6 3.0TDI sprintje:
https://www.youtube.com/watch?v=F7eHt6f9n4k
Szemmel láthatóan meghal 200 fölött. Az én benzinesem csak 30 lóerővel erősebb, de 200-ig ~15 másodpercet verne rá :)
240-nél már 4000 felett forog a főtengely..
Akkor most ezt hoznám idevágó példának. A videón látszik, hogy a 240 lóerő egyértelműen kevés a folyamatos 250-hez. A folyamatos 4000 fölötti fordulatszámot sem tartom kifejezetten kímélő üzemmódnak egy dízel esetében ( alacsonyabb fordulatszámon, meg nincs elegendő teljesítménye a tempó tartásához). Azt sem tartom nyerőnek, hogy ezzel úgy kellene menni, hogy gyakorlatilag folyamatosan csutka gázzal. Lehet én látok bele ebbe hülyeséget, de szerintem biztosan van némi élettartam különbség abban az esetben amikor egy gépet (vagy részegységet) folyamatosan részteljesítményen vagy folyamatosan csúcsteljesítményen üzemeltetünk.
Egy A8 4.2TDI a maga 330-350 lóerejével már elég arra, hogy kényelmesen vigye a bódét 250-nel és mindezt nem csúcsteljesítményen üzemeltetve, hanem csak 3500-as fordulaton (ahol kb 285 lóerőt ad le a motor ).
Nah, szóval SZERINTEM ezek miatt lesz kevés a 240 lóerő a 250 krúzoláshoz.
Saját példa!
204 lóerő kb 160-170-es utazó tempóhoz elég.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!