Vw 1.9 tdi motorjában hány km-t bír átlagban a turbó?
Figyelt kérdés
Azt tudom,hogy egy nagyon megbízható konstrukció ez a motor,viszonylag alacsony fogyasztással. Ismerőseim között is több embernek van és sose panaszkodtak a motorra,még 3-4-500ezer km után se. Az egyetlen dolog,amit nem tudok,hogy normál használat mellett a turbót hány km után kell kicserélni?Mennyit szokott bírni?2014. jún. 12. 23:38
1/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
használatfüggő, ha 2 saroknyit autózol, és állandóan hidegen megy, akkor nem sokat...
ha meghajtod pl autópályán, és ha beállsz a kútra, de nem hagyod pár percet állni, hogy visszahűljön, akkor szintén nem sokat, mert akkor meg beleég az olaj a csapágyba, és romlik a kenése, ami csak fokozódik a későbbiekben...
ha betartod a visszahűtést, és a lassú melegítést, meg nem 2 km-es távokat mész, akkor nagyon sokáig kibírja, de sajnos nem ez a tendencia, mert az átlag annyira hülye az autókhoz, hogy még olajszintet sem tud ellenőrizni, az ilyen emberektől meg nem nagyon lehet elvárni, hogy odafigyeljen a turbóra...
2/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
bocs elírtam
vagyis "sietés" után pár percet alapjáraton *járni leállítás előtt
3/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nehogy már pár percig járasd a kocsit a kúton leállítás előtt. Ha meg van hajtva a kocsi akkor is bőven elég az is hogy a megállás előtti kilómétereken már nem pörgeted a motort, így van ideje a turbónak lassulni. Én sokat rövidtávozok a turbodieseles kocsimmal évek óta, de az a fránya turbó nem akar tönkremenni. A tdi-ben léteznek változó geometriás turbók, azok a koromtól le szoktak ragadni, de a normál turbók szerintem rendes odafigyelt vezetés mellett kibírnak legalább 3-400 000 kilométert. Milyen évjáratról lenne szó egyébként? Mert egy 2000 környéki vagy régebbi tdi-be nem olyan eget rengetően dága a turbó sem mint azt sokan képzelik. Kb 40-50 000-ért lehet hozzá kapni bontottan beépítési garanciával.
4/4 A kérdező kommentje:
98-2000 körüli kocsikat nézek,de az egész jó,ha annyit kibír,mert ahhoz képest tényleg nem drága a csere se.
2014. jún. 13. 11:18
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!