Kis turbós benzines motoroknál mire kell figyelni, milyen használattal lehet megóvni, hogy minél kisebb eséllyel romoljon el?
TSI, EcoBoost és társaikra gondolok.
Mit tehet a motor óvása érdekében az aki technikai analfabéta és csak tűrhető sofőr?
Nem kell Schumachernek lenni semmiképpen, kerülni kell a szélsőséges üzemállapotokat. Ilyen pl. rövid, néhány kilométeres városi utak, kis fordulaton nagy gázzal gyorsítás (inkább visszakapcsolni és kisebb gázzal gyorsítani, bár a turbó elkényelmesíti az embert, mert ha mélyre nyomjuk a gázt akkor megindul, de azt nem tudjuk hogy éppen milyen folyamatok zajlanak a motorban)
Hagyni kell egy kis bemelegítési időt nagyobb sebességű utak előtt. Tehát autópálya parkolójából hideg motorral nem gyorsítunk azonnal 130-ra (vagy feljebb) csak néhány kilométer után. Aztán a visszahűtést is meghálálja a motor, pl. autópályás vágta után nem állítjuk le egyből a motort a benzinkútnál, hanem legalább 1 percig még hagyjuk alapjáraton járni.
-bemelegites es visszahutes (indulasnal ovatasan bemelegited uzemmelegsegig es leallitas elott hagyod alapjaraton jarni 1,2 percet)
-A gyari olcsereciklust elfelejted es 7500-10000 km-enkent maximum !jo minosegu! olajjal es szurokkel csere...
-ezek fokozottan igenylik a hosszabb tavokat (autopalya) mert eleg konnyen ellustulnak (korom lerakodas,stb)...
Ha ezeket betartod akkor tudsz kifele tolni az elettartamon
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!