Hogyan kell helyesen rajtolni?
Attól függ hogy hol? :D Versenyen vagy a városban piros lámpánál elindulni?
Én elindulásnál általában nyomom a féket közben kuplungot engedem míg "kapcsolat" nem lesz utána nyomom a gázt és engedem tovább a kuplungot. Persze ezt nem 5-10mp alatt hanem max 0,5 mp.
Versenyen pedig úgy szoktam rajtolni hogy. Fordulatot felemelem rajt előtt 5mp-el 4500-5000-es fordulatra kuplung kinyomva kézifék teljesen behúzva (hidraulikus kézifékem van) Majd rajt előtt 2mp-el felengedem a kuplungot hogy az autó már nagyon menni akar, de a kézifék még nem engedi. Aztán mielőtt megkapom a szabad kb 0,5mp jelzést nyomok egy padlógázt közben kuplung már teljesen fent van és ezzel egyszerre kiengedem a kéziféket is így kilő az autó és kezdődhet a harc az idővel :D (szlalomverseny)
Amikor először elolvastam a kérdést, akkor rögtön arra gondoltam, hogy: nagy gáz, hirtelen kuplung; de után amint elolvastam a kiegészítést, tehát a kérdés valójában az: hogyan kell elindulni?
Szerintem teljesen felesleges gázt nyomni! Csak pocsékolod az üzemanyagot! Én sose szoktam, kivétel 2 eset:
1. Fullra pakolt kocsi, amikor már "ül a hátulja",
2. Emelkedőn fölfelé.
Egyéb esetekben alapjárat + lassú kuplung engedés. Ennyi.
Persze, ha öreg a kocsi, vagy fiatal de sz*r, akkor nem indul el alapjárattal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!