Miért fontos az embereknek hogy minél fiatalabb autójuk legyen?
Azonos éves futásteljesítmény mellett várhatóan a fiatalabbnak kevesebb lesz a szervizköltsége.
Pl:
-megveszel egy 4 éves autót 100 000km-rel annak várhatóan a következő 4 évben csak olajat meg féket kell cserélni
-8 évesen 200 000km után más előfordulhat más is. Elhal egy jeladó, a klímában kimegy egy tömítés stb stb.. itt más sok apró hülyeség előjöhet és ugye sokszor 5000Ft is előtt utóbb 100 000 lesz :)
Az előttem szóló már leírta.
Egy fiatal(abb) kocsi négy évesen általában egyből átmegy a vizsgán, és még mindene bírja a kiképzést. Pár évvel később, még ha állt is, akkor is rohad itt-ott...
Tanusíthatom, hogy az új autók öt-hat évig hiba nélkül futnak..aztán jönnek a bosszantó kis hibák.
Persze a futott kilométer is számít.
Szerintem meg fontosabb hogy milyen állapotban van egy autó. Lehet az egyik 4 éves ha gagyi olajat öntenek bele vagy nem viszik rendesen szervizbe, esetleg mindig hideg motorral mennek, akkor több gond lesz vele mint egy 8 éves autóval amit előírásszerűen használtak, hagyták bemelegedni a motort, prémiumolajat és gyári alkatrészeket kapott.
A futásteljesítményben sem hiszek, nem mindegy hogy az autó 150 ezret ment de sok rövid városi távot vagy 300 ezret de autópályán állandó alacsony fordulatszámon, utóbbi jobban kíméli a motort.
Mert egy autó az állásban is öregszik.
Nyilván az újabb már modernebb technika és kényelmesebb, sok tekintetben fejlettebb, ergonomikusabb, stb.
De ha két ugyan olyan típust veszünk, ugyan olyan futásteljesítménnyel, akkor is a fiatalabb lesz a jobb állapotban, pont azért amit fentebb írtam. Az UV-tól öregszenek a műanyagok, gumi alkatrészek, a korrózió is előbb kezdi ki a régebbit.
10 évnél öregebb autót pont ezért nem vennék, lehet benne akármilyen kevés km, és akár milyen gyári alkatrészekkel szervizelt és akármilyen presztizsautó.
De a fenti mondatomból nem következik az, hogy egy 5 éveset megvennék széthajtva és rommá törve.
És nyilván van kivétel is ha nem rendeltetésszerűen használják az autót, pl nem cserélnek benne olajat vagy fának mennek vele és totálkárosra törik.
Egy egy hetes összetört autót nem neveznék jobb állapotúnak, mint egy öreg megkímélt Swiftet. Vannak ilyen extrém példák.
Gondolom azét írtad ki a kérdést, mert egy régebbi autód van, amit szeretnél eladni. Vigyáztál rá, karbantartottad és most csodálkozol hogy nem kapkodnak érte.
Sajnos így megy ez...
Egy autónál a műanyag és gumi dolgok filléres költségek. Ami fontosabb az a motor állapota mert ott lehet kemény pénzeket fizetni javításra. És annak az állapotát nem az idő hanem a használat módja szabja meg.
Amúgy a múlt hónapban adtuk el a 15 éves Opelünket fél millióért, semmi hibája nem volt (csak jött az utódja mert kinőttük).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!