Érdemes megvenni első autónak egy 1988 as 50000 kmt futott Zastavát 250 000 forintért? Tényleg szépen néz ki, nagyon sok mnden ki van benne cserélve, és állítólag hiba nélkül fut.
Tényleg gyanús, Nagyapám 94-es Cliojában van 70e km körül, és ő aztán tényleg alig megy vele, mert jó erőben van, és inkább a tömegközlekedést használja. Télen pl abszolút nem használja az autót.
Szóval ennél kevesebbet igazán nem lehet használni, és így is jóval több van benne 20 év alatt, mint abban a Zastiban 26 év alatt. Nem hihető...
Nekünk egy 80-as évjáratú Nagypolskink van, és garantált 80.000 km-rel. (Csak mi nem akarjuk eladni).
Szóval elképzelhető, hogy létezik ennyi km-rel ilyen kocsi, de használatra nem érdemes megvenni. (a mienk is hobbi autó, kiállításokra visszük)
Inkább ennyiből vegyél Swiftet, Corsát, Puntót, Astrát... Ezek jóval komfortosabbak, és kevesebb benzinnel elmennek.
"Először is hiszi a piszi azt az 50 ezer km-et egy 26 éves autónál."
Akkor most kapaszkodjatok meg, a mi 36 éves autónk most tart 67.000km-nél. Első tulajos, 0km-rel lett véve, tehát tuti hogy ennyi van benne.
Ugyanakkor a sajátom, most 8 éves és 208.000km van benne. Viszont teljesen másra használom. Naponta több száz km-t ingázok vele.
Az öreg autó meg hétvégéig csak áll a garázsban, akkor is csak legfeljebb vásárolni, vagy a közelbe kirándulni megyünk el vele max 10-20km-re.
Vannak ilyen autók, de nagyon kevés. Pl. apámnak van egy wartburgja, újan vette Merkúrból, alvázvédelem, üléshuzat, fűtött garázs, és most van benne valami 37e km. Már legalább négy éve egy tapodtat sem ment vele az öreg, még műszaki vizsgára is a bátyám szokta elvinni. Ja, és nem adja el, ki sem vonatja, jó zsíros nyugdíja van, kifér belőle az a kb. havi ezer forint biztosítási díj, és őt ez megnyugtatja, hogy ha netán beteg lenne a kutya, akkor van mivel az állatorvoshoz vinnie.
De ilyen kocsihoz hozzájutni nem könnyű. Eleve csak hagyatékból szoktak előkerülni, és általában családon belül kerül új gazdájuk, odaadják valamelyik fiatal családtagnak "tanulókocsi" gyanánt.
Amúgy a szocialista autókról azt érdemes tudni, hogy a hozzájuk kapható alkatrészek minősége általában elég szar. Tehát ha ezen a zasztin sok mindent kicseréltek (megj. nem tudom, miért kellett bármit is kicserélni rajta, ha csupán 50e km van benne)no szóval ha sok mindent kicseréltek, az nem biztos, hogy egy értéknövelő tényező. Könnyen megeshet, hogy a már kicserélt alkatrészek előbb fognak széthullani, mint a még gyáriak.
A zastava amúgy házilag is könnyen szerelhető, egyszerű mint a facsipesz, szóval ha van kedved és ideged ápolgatni a kis lelkét, jobban jársz vele, mintha ugyanennyiért vennél egy modern autót, amihez kompjuter kell meg célszerszám meg egy sima villanyizzó cseréhez le kell bontani a fél elejét...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!