Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet C14NZ tipusú...

Hogyan lehet C14NZ tipusú motoron módosítani a levegő-benzin arányt?

Figyelt kérdés
Van egy 93as 1.4es B Corsam, ami hidegen szinte semennyire se megy, ha bemelegszik, alacsony fordulaton (1000-1500)ha gyorsítani akarok,és kicsit jobban rálépek a gára le akar fulladni. Simsonnál ugyanez volt a baj, és kiderült, hogy sok benzint kap, és kevés levegőt. Ott egy csavar állítgatásával sikerült a helyes arányt beállítanom. Ennél a kocsinál nem találom ezt a csavart, de valószínűnek tartom, hogy itt is ugyanez a hiba oka. Nem mellesleg 8 liter körül fogyaszt, amit kicsit sokallok. Ha esetleg elektromosan állítja, arra van valami megoldás? Kérlek segítsetek! Köszi

2014. máj. 31. 09:31
 1/2 anonim ***** válasza:

Az nem olyan egyszerű, mert injektoros motorról van szó, ami lambdaszabályzású. Valószínűleg az injektor el van szennyeződve, (az az egy darab, mert ez még központi befecskendezésű rendszer) Ezt mindenképpen szakembernek kell látnia, mert ha magad kezded bütykölgetni nagyobb kárt is okozhatsz. Az hogy 8 litert fogyaszt, nem jelenti azt hogy sok benzint kap, mert akkor is többet fogyaszt a kocsi ha jóval szegényebb a keverék az ideálisnál. Szedd ki a gyertyákat és nézd meg milyen színűek, a gyertyaképből lehet már valamire következtetni.


[link]

2014. máj. 31. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Vagy valamelyik érzékelő rosszat mér. A légtömegmérő túl sok / kevés levegőt érzékel, a levegőhőmérséklet-érzékelő nem pontos, vagy a motorhőmárséklet mérő (tulajdonképpen a vízhőt méri). OBD-csatlakozós motordiagnosztikai készülék (Opeleknél a saját márkás Tech-1 játszik ezekhez az öreg motorvezérlőkhöz) nélkül nekiállni bármit javítgatni csak fuserálás.

A fogyasztását ne sokalld, az ennyi. Nekem C12NZ volt, városban, rövid utakon megevett ennyit, néha többet is.

A központi injektoros C...NZ motoroknál jellemző ez a "hidegen, alacsony fordulaton, részterhelésnél rángat, dadog" jelenség. Ha már kicsit megmozdult a vízhőmérő, nem szokta csinálni.

Szóval ez ilyen, nem hiba. Egy alapos fojtószelepház, és injektor tisztítással, alapjárati léptetőmotor tisztítással, megfelelő minőségű gyertya kiválasztásával valamit lehet javítani a jelenségen, de megszűnni nem fog.

A fogyasztás pedig csak akkor kevesebb, ha hosszabb utakra használod, városban pedig csak lábujjhegyen lépsz a gázra.

Ezzel együtt jó kis motor az. A régi, nyolcszelepes elpusztíthatatlan GM-blokk. Örülj neki, hogy nem az első generációs 16 szelepes Ecotec motorok nyűgei nyomasztanak, hanem csak ez a "hidegen kicsit rángat" dolog.

2014. máj. 31. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!