Swift 1. 0 motor tuning?
Sziasztok! Szeretném az 1.0 3 hengeres régi swiftemben egy kicsit megerősíteni a motort. Azaz több lovat belepakolni. Az autót csak versenyre használom. Most kezdtem vele versenyezni és ebben a kategóriában szeretnék maradni. Azaz nem rakhatok bele nagyobb motort. Amiket eddig megcsináltam rajta:
-sportlégszűrő
-nyitott kipufogó a végén gyári dob rajta 2db 50mm-es lyuk hogy legyen fojtása a motornak
-gyújtás beállítva
-üzemanyagnyomás megemelve kb 15%-al (ennyivel több benzint is kap)
-100-as benzinnel üzemel
-belseje nagyjából teljesen kipakolva.
-futómű ültetve, keményítve
-toronymerevítők elöl, hátul+ stabilizátorok beszerelve.
-slick gumik
Tudtok mondani valami ötletet a motorcserén kívül hogy mivel tudnám még emelni a teljesítményét az autónak? Fogyasztás nem számít. :)
Turbó az tényleg drága lenne már :) 4 hengeres hengerfejet hogy tettek rá egy 3 hengeres blokkra? :O
Még gondoltam a nagyobb bütykökkel lévő vezérműtengelyre, de nem találtam neten ilyet... Meg a rövidített váltóra de az meg sokba lenne nagyon. Sperr difit meg nem találok úgyszintén ...
Ettől a konfigurációt sajnos nem hiszem, hogy jobb lenne mint a gyári.
Az üzemanyagnyomást hiába emeled meg, ha több benzint kap a motor, akkor a lambda érték elmegy a szükséges aránytól, így csak gyengébb lesz az autó.
A 100-as benzint gyári motorba szintén fölösleges beleönteni, mert nem tudja kihasználni.
Növeld meg a kompresszióviszonyt, csináltass bele nagyobb nyitású vezérműtengelyt, tegyél nagyobb szelepeket a hengerfejbe.
Ekkor már lenne értelme 100-as benzint használni, de ha csak versenyre kell, és meg van engedve az etanol használata, már érdemesebb arra tervezni. Ugyanis annak még nagyobb az oktánszáma, mint a 100-as benzinnek. Tehát még nagyobb kompresszióviszonyt tudsz vele elérni. Ekkor már értelme is lesz, hogy megnöveled az üzemanyag nyomását.
akkor van értelme a 100-as benzinnek ha feljebb tekered az előgyújtást, illetve ahogy írták, a kompressziót... ezeket persze csak addig lehet fokozni amíg kopogni nem kezd a motor...
a nyitott kipufogó meg kb szart sem ér hengerenkénti leömlők nélkül
Köszönöm a sok választ! Az autót csak szlalomra használom azaz aszfalton és csak 1-es néha 2. fokozatban 5000-7500-as fordulaton. Hengerfejet most viszem majd síkoltatni és a járatokat is gondoltam egy kicsit kicsiszolni.
Lendkerék.. Azt már olvastam hogy ha szedetek le belőle akkor jobban gyorsul, de ha meg sokat szedetek le akkor ellenkezőjére fordul a dolog. Neten nem találtam róla semmi infót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!