Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motor tuningot mivel érdemes...

Motor tuningot mivel érdemes kezdeni?

Figyelt kérdés
Van egy 2001-es évjáratú Golf IV-em (1,6 benzin 105 lóerő) és úgy döntöttem, hogy tuningolásba kezdek. Az érdekelne, hogy mivel tehetném az autót kicsit erősebbé, élvezhetőbben vezethetővé, lehetőlég úgy, hogy a motor élettartama ne csökkenjen radikálisan.

2014. máj. 13. 11:36
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
nem érdemes. add el és vegyél egy 1.9 TDI-t
2014. máj. 13. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:
Nem szeretnék megválni tőle, mert már nagyon a szívemhez nőtt az elmúlt évek során. :) szerinted miért nem érdemes belekezdeni?
2014. máj. 13. 12:17
 3/22 anonim ***** válasza:
Mert nem arra lett tervezve, hogy tuningolják, mint ahogy a Trédéi sem csak sokan azt tuningolnak, mert hát az keveset eszik. Hát nagy dolog, de közben akkora gyárkémény, hogy egész magyarország nem nem károsítja annyira a levegőt.
2014. máj. 13. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:

Nagy fába vágod a fejszét, nagyobba mint azt gondolnád.

Mit jelent nálad az hogy "élvehetőbben vezethető"? Nálam pl. azt hogy a motor minden fordulatszámnál húzzon tisztességgel. Nem azt hogy tépje le a fejem a gyorsulás, ha megjön a turbónyomás. Mert a TDI-k lényegében ilyenek. De valakinek meg ez jön be, nem véletlenül van annyi dízel autó az utakon, na meg persze a kis(ebb) fogyasztás miatt, de most nem erről van szó. Az biztos hogy ha nem változtatsz a motor hengerűrtartalmán, akkor nem fog jobban húzni, legfeljebb nagy fordulaton fog egy kicsit jobban, ahol a gyári motor nyomatéka már csökken. Elméletben én azt mondanám hogy a legjobb és legegyszerűbb tuning az az lenne ha az 1.6-os motort kicserélnéd egy 2 literesre, csak ez aztán papíron nem egyszerű. Viszont egy valamire való tuning az eredeti lökettérfogat megtartásával meg gyakorlatilag nem egyszerű, de főként bődületes költséggel jár, és akkor se lesz belőle rakéta.

2014. máj. 13. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
kérhetsz olyan chiptuningot ami után csak 98-100-as benzinnel lehet használni az autót, de az ilyen tuning hatékonyabb mint az általános, kb 15%-ot tud dobni a teljesítményen + hengerenkénti leömlő és sportkatalizátor is sokat segít, összességében kb 135-140 lóerőt ki lehet belőle hozni, de akkor már nem tankolhatsz bele 95-öst
2014. máj. 13. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 A kérdező kommentje:

#3: ha már itt tartunk, egyik autó sem arra lett tervezve, hogy tuningolják... szerintem általánosságban elmondható, hogy az emberek azért fognak tuningolásba, hogy egyedibbé, valamiben különbözőbbé tegyék a saját kocsijukat a többszáz másik ugyanolyan típushoz képest.

#4: van benne valami, amit mondasz, de én nem ekkora átalakításokban gondolkodom, mint amiket te mondasz, hanem maximum 30-40 lóerő teljesítménynövelésre, amit szerintem ki lehet hozni még egy 1.6-os motorból.(??) A kérdésem arra irányult, hogy mivel lehet kihozni.

2014. máj. 13. 13:37
 7/22 A kérdező kommentje:
#5: és ezek, amiket felsoroltál mennyire károsítják a motort?
2014. máj. 13. 13:40
 8/22 anonim ***** válasza:
30-40 lóerőt? Ahhoz igencsak meg kéne emelni a motor fordulatszámát. Ehhez pedig kell más hangolású szívócső, hegyesebb vezérműtengely, könnyebb lendkerék, könnyebb hajtókarok, dugattyúk. No meg egy rövidebb végáttétel is hogy a könnyebb legyen elérni a nagy fordulatszámok tartományát. Viszont így garantáltan veszítene az alacsonyfordulati nyomatékából a motor, sokkal könnyebben lefulladna indulásnál. Városi forgalomban biztos hogy meggyűlölnéd az autót.
2014. máj. 13. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
0%
azzal hogy kidobod a gulfból az 1.6 motort.
2014. máj. 13. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 A kérdező kommentje:
köszönöm (a spricc2 nevű felhasználó rendkívül magas IQ szintről árulkodó válaszával ellentétben) a hasznos válaszokat! :)
2014. máj. 13. 14:20
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!