Motor tuningot mivel érdemes kezdeni?
Lehet hogy spricc2 nem a megfelelően írta le de igaza van, az a moter nagyon nem erre lett tervezve, és tévedsz kérdező vannak tuningolásra gyártott kocsik. Nem tudom mennyire értesz hozzá kérdező, de szerintem aki tuningolásba kezd az nem árt ha behatóbb műszaki ismeretekkel rendelkezik az autók világában a kocsija típusában meg pláne, mindeneseetre linkelek egy cikket szerintem érdemes elolvasni.
# 10/13
rendkívül magas szakértelmeddel és hozzáértéseddel mit szeretnél?
140 lovat a 105 ből?
30-40 lóerő plusz? Az majdnem 50%-os teljesítményemelkedés!
Gondolj bele, neked mennyit kell edzened ahhoz, hogy ennyivel gyorsabban fuss le adott távolságot!
A kocsit is ennek megfelelően át kellene alakítanod, tehát a fele alkatrészt a motorban, váltóban, futómőben, fékekben, befecskendezésben, kipufogásban le kellene cserélned, ami nem olcsó ám!
Persze nem kötelező, de a gyári alkatrészek nem fognak hosszú távon elviselni 130-150%-os teljesítményt.
Ezt még én is belátom, pedig nem vagyok autószerelő, sem gépészmérnök...
Anyagilag semmiképp nem éri meg belefogni. Egy komolyabb tuning szívómotoroknál a polírozott szívósortól az egyedi az egyedi kipufogóig rettenetesen sokba kerül (nem beszélve a kettő között lévő változtatásokról :D )és nem fog annyit érni az egész. Egy nagyon szuperül átépített 1.6-os szívóból nem lehetetlen kihozni még +50 lovat, de ennek a költsége közel 7 jegyű lesz, ha mellette cél a motor élettartamának megmaradása, akkor meg...
Anyagilag jobban megéri eladni és venni egy erősebbet - mivel a motorcsere és papírozása sem olcsó. Egy gyári 1.8T már hozza azt amit tuninggal elérhetnél egy VR6 meg .. :D
Azok ráadásul tartósak is lesznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!